וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי המדינה: האוצר אחראי לנזקי השביתה

גלעד גרוסמן

22.11.2010 / 0:05

נציגי ועד פרקליטי המדינה דנו בהחרפת צעדי המחאה נגד האוצר. הפרקליטים שובתים מאז יום שלישי, ודיונים רבים מתבטלים, אולם יו"ר ארגון הפרקליטים טוען: "האוצר אחראי למצב"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: יאיר דניאלי)

"האוצר מעוניין בשביתה ארוכה ואנחנו ערוכים לכך" – כך אמר אמש (ראשון) יו"ר ארגון פרקליטי המדינה, עורך הדין בועז גולדברג, בפגישה של נציגי ועד הפרקליטים, שדנו בהחרפת צעדי המחאה.

כ-850 פרקליטים שובתים מאז יום שלישי, וכתוצאה מכך דיונים רבים נדחו או התקיימו ללא נציגות מהפרקליטות. למרות זאת, ולמרות פנייה של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ליו"ר ההסתדרות עופר עיני להתערב, מאז שהחלה השביתה לא התקיימה פגישה בין הפרקליטים לאוצר. "אנחנו ערים לנזקים המצטברים על המערכת", אמר גולדברג. "ככל שתמשך השביתה הנזקים יימשכו ולמערכת המשפט יהיה קשה לתפקד. ועדות החריגים מונעת נזקים כבדים מאוד, אך האחריות על המצב נופלת לפתחו של משרד האוצר".

"העובדה שהעבריינים משתחררים לא מטרידה את האוצר, אבל דברים שנוגעים למשרד האוצר יביאו אותם לפעול", אמרה עו"ד יוכי גנסין, מנהלת תחום עניינים מנהליים בפרקליטות המדינה. "המשמעות של השביתה היא בתיקים מנהליים, עסקאות גדולות, מכרזים של משרד התחבורה ותשתיות. המדינה צריכה להגיש תגובה על חוק ההסדרים בקרוב. עיכוב משמעותי של פרויקטים בעלי השלכות תקציביות בשל העדר תשובה מטעם המדינה יביא לשינוי. ברגע שזה יטריד את הממונה על התקציבים, את ראש הממשלה ואת שר האוצר הם יבינו את חומרת המצב".

"כשהאוצר רוצה הוא יודע לשלם"

הפרקליטים ציינו בישיבת נציגי הוועד כי משרד האוצר יודע שכדי למשוך עורכי דין טובים הוא צריך לשלם משכורות גבוהות יותר, ולכן מעסיק עורכי דין בחוזים אישיים בתנאים טובים בהרבה. "כשמשרד האוצר רוצה הוא יודע לשלם", אמרו הפרקליטים.

פרקליט ממחוז ירושלים התלונן כי פרקליטה שעברה לעבוד במשרד האוצר מרוויחה 4,000 שקלים יותר מאשר המשכורת שהרוויחה בפרקליטות. פרקליטה אחרת ציינה שהיה מקרה בו האוצר תכנן לשלם חצי מיליון שקלים לעורכי דין חיצוניים כדי שיטפלו בתיק שבסוף הועבר לפרקליטות, שסיימה את העבודה עליו תוך שלושה ימים, בעלות מצטברת של כמה מאות שקלים.

"האוצר גרם לפגיעה כי לא נתן לנו כל אפשרות אחרת. הפגיעה שנגרמת עכשיו היא במסגרת מאבק שנועד למנוע פגיעה ממשית בשלטון החוק", אמר גולדברג. "אם תנאי השכר ימשיכו להיות כאלה הנזק למדינה יהיה גבוה יותר כי איכות הפרקליטים תידרדר. הרמה האישית של הפרקליטים לא תישמר לאורך זמן כמו שהיא היום".

(עדכון ראשון: 21.11.2010 21:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully