וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרת הטלוויזיה שהצליחה להרגיז את חמאס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.11.2010 / 17:44

סדרת הטלוויזיה "הג'מאעה", העוסקת בהיסטוריה של תנועת "האחים המוסלמים", הצליחה להרגיז את אנשי חמאס. לטענתם, הסדרה פוגעת בארגון ומציגה אותו באופן מכוער ומעוות

חמאס רותח מזעם על סדרה חדשה שמוצגת בימים אלו בערוץ הטלוויזיה הפלסטיני "פלסטין" המזוהה עם פתח. הסדרה, "הג'מאעה", אשר מציגה את ההיסטוריה של תנועת "האחים המוסלמים" במצרים, עוררה את זעמם של אנשי חמאס משום שלטענתם, היא פוגעת בארגון ומציגה את ההיסטוריה שלו באופן מעוות ומכוער. חמאס הוא כאמור ארגון שצמח מקרבה של תנועת האחים המוסלמים.

"שידור הסדרה, הפוגעת בתנועת האחים המוסלמים, בערוץ הטלוויזיה הרשמי של הרשות הפלסטינית ברמאללה – מוכיח מהן תפיסותיה האמיתיות של הרשות הזו", אמר היום (ראשון) סגן יו"ר סיעת חמאס בפרלמנט הפלסטיני, ד"ר יחיא מוסא, ליומון 'א-שרק אל-אווסט'.

לדבריו, שידור הסדרה נועד לפגוע ברעיון ה"התנגדות" שאותו מקדמות חמאס והאחים המוסלמים. "זהו חלק מהמלחמה שמנהלות ארה"ב וישראל, בסיוע משטרים ערבים, נגד האיסלם הפוליטי", הוסיף.

"שיקולים מקצועיים בלבד"

"מנהלי ערוץ פלסטין רוצים להוכיח לישראלים ולאמריקאים שהם חלק מרכזי במה שמכונה 'המלחמה נגד הטרור'", לעג מוסא לבכירי הערוץ. "הדבר מוכיח שלא רק שהרשות ברמאללה אינה מוכנה לפיוס עם חמאס אלא שיש לה אינטרס להשאיר את הפילוג על כנו. הרשות מבינה גם כי קיומה תלוי בהמשך שיתוף הפעולה הביטחוני עם הישות הכובשת".

מנכ"ל הערוץ, אחמד חזורי, דחה בתוקף את הטענות של חמאס והבהיר, כי אין שום שיקולים פוליטים מאחורי שידור הסדרה: "הערוץ מציג את הסדרה משיקולים מקצועיים בלבד, והסדרה זוכה לנתוני צפייה גבוהים", אמר. לדבריו, צופים רבים מגיבים בהתלהבות לסדרה, דבר שמוכיח, לטענתו, את הערך המקצועי שלה.

חזורי הוסיף ואמר, כי הוא אינו יודע מדוע התעוררה סערה בעקבות שידור התכנית וציין כי כתנועה פוליטית, "נדרש מהאחים המוסלמים להעמיד את ההיסטוריה שלה תחת מיקרוסקופ ולקבל ביקורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully