וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "בטוח שההקפאה תעבור ברוב בקבינט"

21.11.2010 / 17:22

על רקע המחאה הגוברת נגד הקפאה נוספת בבנייה בהתנחלויות, הביע ראש הממשלה ביטחון כי המהלך יעבור ברוב בקבינט. "כל אחד יכול להביע דעה, אבל בסופו של דבר, אני זה שמחליט"

רויטרס

(צילום: רויטרס, קריינות: אביב אברמוביץ', עריכה: יאיר דניאל)

על אף ההתנגדויות שנשמעו מצד חברי הקואליציה, הביע הערב (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטחון כי החלטתו להקפיא את הבנייה בהתנחלויות בשנית, תאושר ברוב בקבינט. בפגישה עם חברי הכנסת של סיעת הליכוד, אמר נתניהו כי "עדיין לא קיבלנו מהאמריקנים סיכום כתוב של ההבנות העקרוניות. אם נקבל סיכום כתוב, אביא אותו לקבינט ואני בטוח שחבריי השרים יאשרו אותו כי זה מה שטוב למדינת ישראל. אם לא נקבל נייר כזה, לא אביא את הדברים לקבינט".

נתניהו הוסיף, כי "יש לי מחויבות כוללת לקבל את ההחלטה הטובה ביותר למדינת ישראל ולאינטרסים הלאומיים שלה ובראשם הביטחון. כראש ממשלה אני חייב לראות את התמונה הכוללת ולהחליט מה טוב למדינת ישראל, זו האחריות שמוטלת עליי, וזה בדיוק מה שאני עושה".

בתגובה להתנגדויות שהביעו חברי כנסת ממפלגתו למהלך, אמר נתניהו, כי "כל אחד יכול להביע דעה, אבל בסופו של דבר, אני זה שמחליט. ברגע שיהיו ניסוחים נוספים אביא להכרעה אבל אני בטוח שיהיה לי רוב".

בתשובה לשאלה האם ההבנות עם הממשל האמריקני כוללות סיום דיון על נושא הגבולות תוך 90 יום, ענה נתניהו, כי "אין שום הסכמה שתוך 90 יום נגיע לסיכום נושא הגבולות. אין שום בקשה כזאת ואין שום התחייבות כזאת. לא יהיו שיחות נפרדות על הגבולות, אלא על מכלול נושאים מהותיים. יש לנו כוונה להיכנס לדיון רציני בכל הנושאים".

ח"כ כרמל שאמה הכהן, שסירב בשבוע שעבר לחתום על העצומה נגד ההקפאה, פנה בישיבה לראש הממשלה ואמר: "הטעות היחידה שלך בכל התהליך היא שלא קיימת את הישיבה הזאת לפני שבוע. לו זה היה כך, אני מעריך שהרבה אנשים לא היו חותמים על המכתב. אני לא חולק על מהות המכתב אבל הדרך של התכתבות עם ראש הממשלה במכתב היא לא נכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully