וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נגד ההקפאה: פעילי ימין חסמו הכניסה לי-ם

פנחס וולף ואיילה חננאל

21.11.2010 / 14:41

החוסמים הם פעילים שסיימו להפגין מול משרד רה"מ נגד חידוש הקפאת הבנייה בהתנחלויות. במהלך ההפגנה אמר להם השר לנדאו כי אסור לאפשר את חזרתה של ישראל לגבולות אושוויץ

רויטרס

(צילום: רויטרס, קריינות: אביב אברמוביץ', עריכה: יאיר דניאל)

עשרות פעילי ימין חסמו בצהריים (ראשון) את הכניסה לירושלים, במחאה על כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיא את הבנייה בהתנחלויות לתקופה של שלושה חודשים. במקום נרשמו עימותים בין כוחות משטרה למפגינים, שבסופו של דבר פינו את כביש מספר 1 לתנועה. לאחר שהסתיים העימות בכניסה לעיר, התקבל דיווח כי מפגינים חסמו את צומת אנג'ל בשכונת קריית משה בעיר. שניים מהמפגינים נעצרו.

פעיל הימין איתמר בן גביר אמר בתגובה כי, "ביבי מצית תבערה ברחוב וגורם לכך שהציבור יוצא לכבישים. ממשלת נתניהו מפלגת את העם ובוגדת בבוחריה".

מוקדם יותר התכנסו אלפי מתנחלים מול משרד ראש הממשלה בירושלים ומחו על כוונת הממשלה להכריז על הקפאת בנייה נוספת. שר התשתיות עוזי לנדאו (ישראל ביתנו) השתתף בהפגנה ואמר כי "הסכמי אוסלו הם מחלה ממארת שאת גרורותיה אנחנו רואים היום בתוכנו. ישראל שינתה את פניה, אמרנו שלא נצא מהגולן ומהבקעה, אמרנו שלא נשוב לקווי 67 שהם קווי אושוויץ ושלא נחלק את ירושלים ולא נפנה התנחלויות. אבל משנה לשנה אנחנו רואים שהממשלות מוכנות לתת ויתורים". לדבריו, "הממשלה הוקמה על שני דגלים - לא למדינה פלסטינית ולא להקפאה אבל מזגזגת ומהססת. זו לא רק נסיגה טריטוריאלית, אנחנו נלחמים על הנראטיב של הצדק. ההתנתקות היא טרנספר, שיחקנו לידי השמאל שהגדיר את המתנחלים כאויבי השלום".

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין הכריז במהלך ההפגנה על הקמת חמ"ל קדמי משותף למועצת יש"ע, ראשי הרשויות ולוועדי המתיישבים שיוקם מול משרד ראש הממשלה עד לביטול נושא ההקפאה. במקביל, מועצת יש"ע מחלקת דפי הסבר תחת הכותרת: "שרי הקבינט, על מה אתם מצביעים". הדפים מפרטים את ההתחייבויות של האמריקאים כפי שראש הממשלה הביא בפני השביעייה ולצדן הפרסומים מכלי התקשורת השונים במהלך השבוע האחרון, לפיהם האמריקאים מתחמקים מהתחייבותם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully