וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות קולני בין נתניהו לסער בנוגע לשעון הקיץ

פנחס וולף

21.11.2010 / 15:17

ויכוח על הצעת חוק של ח"כ ניצן הורוביץ להארכת שעון הקיץ עד סוף אוקטובר גרם למתיחות והרמת קול בין רה"מ לשר החינוך, הנחשבים למקורבים

הוויכוח סביב הצעת חוק שעון הקיץ של ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) שתידון היום בוועדת השרים לענייני חקיקה, גרר הבוקר (ראשון) מתיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החינוך גדעון סער. לוואלה! חדשות נודע כי כאשר ראש לשכת ראש הממשלה נתן אשל הסביר כי הצעת החוק מנוגדת להסכם הקואליציוני עם הסיעות החרדיות, טען סער כי הדבר לא מופיע בהסכמים הקואליציוניים משום שאין קשר בין הנושא לענייני דת ומדינה. במהלך הדיון, נתניהו ניסה להסות את סער, והטונים של השניים עלו, עד שסער, הנחשב למקורב לראש הממשלה, קרא לעבר נתניהו: "זה שאתה מרים עליי את הקול, לא עושה עליי רושם".

המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום אמר בישיבת "שרינו" של שרי הליכוד כי "צריך לעשות את התיקון ששעון הקיץ יהיה עד סוף אוקטובר". לדבריו, "יהודים בכל העולם צמים לפי השעון הרגיל ולכן זה לא טיעון. לעומת זאת זה מביא לבזבוז של אנרגיה וכסף". שלום אמר כי "כבר ב-2009 העליתי את הנושא בפני מזכיר הממשלה. זו צריכה להיות הצעת חוק ממשלתית בגלל החשיבות שלה".

על הצעת החוק של ח"כ הורוביץ (מרצ) להארכת שעון הקיץ עד סוף אוקטובר חתומים 20 חברי כנסת מכל המחנות הפוליטיים ביניהם גם אורי אורבך (הבית היהודי), אריה אלדד (האיחוד הלאומי), חיים אורון (מרצ), איתן כבל (העבודה), מאיר שטרית (קדימה) ודב חנין (חד"ש). ביום רביעי תעלה ההצעה לקריאה טרומית במליאת הכנסת.

"הממשלה צריכה לשים קץ לאיוולת הזו"

"שעון הקיץ ברוב ימות השנה הוא הדבר הנכון שיטיב עם כלל הציבור – ילדים ומבוגרים, נהגים והולכי רגל, חילונים ודתיים", אמר ח"כ הורוביץ. "הממשלה צריכה לשמוע את קריאות הציבור, ולשים קץ לאיוולת הזו שעולה לנו עשרות מיליוני שקלים ופוגעת בהרגלי החיים של כולנו".

ח"כ הורוביץ הדגיש כי החסם העיקרי להצעת החוק הוא המפלגות החרדיות, אשר התנגדותן היא חסרת היגיון ושרירותית לחלוטין. "אסור שגם בשנה הבאה, בגלל כפייה שכזו, שוב נפסיד עוד שעה של אור. אסור לממשלה להיכנע לתכתיבים חסרי היגיון".

שעון הקיץ בישראל חל בין יום שישי האחרון שלפני ה-2 באפריל לבין יום ראשון האחרון שלפני י' בתשרי והצעת החוק מבקשת לקבוע כי יסתיים באחד בנובמבר. המעבר לשעון חורף בשלב מוקדם עורר מחאה חריפה וכ-300 אלף בני אדם חתמו עד כה על עצומה להארכת שעון הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully