וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא"ל פארס עתר לביהמ"ש נגד הדחתו מצה"ל

גלעד גרוסמן

21.11.2010 / 13:34

מפקד אוגדת הגליל לשעבר הגיש עתירה מנהלית לביהמ"ש המחוזי בדרישה לבטל את הדחתו מצה"ל, בטענה שמדובר במהלך קיצוני ובלתי מידתי. פארס הורשע לפני למעלה מחצי שנה בדיווח כוזב למפקדיו

תת אלוף עימאד פארס עתר היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בדרישה לחייב את הרמטכ"ל לבטל את הדחתו מצה"ל. בעתירה המנהלית, שהוגשה באמצעות עורך הדין אבי עמירם, נטען כי פארס דיווח על המעשים שבהם הורשע וכי ההחלטה להדיחו הייתה קיצונית ובלתי מידתית. פארס דורש כי סיום החוזה שלו עם צה"ל יישאר יולי 2011 ולא בעוד עשרה ימים, כפי שקבע הרמטכ"ל גבי אשכנזי. בנוסף, הוא דורש לשבץ אותו עד תאריך שחרורו בתפקיד ההולם את כישוריו ואת דרגתו.

פארס, לשעבר מפקד אוגדת הגליל, הורשע בדיווח כוזב, באי קיום הוראות ובעבירות במסמכים צבאיים. עבירות התגלו בעקבות תאונה שעשתה אשתו של פארס בזמן שנהגה ברכבו הצבאי בניגוד לנהלים.

בעקבות ההרשעה, החליט הרמטכ"ל אשכנזי להדיח את פארס משורות צה"ל. לטענת אשכנזי, פארס כשל באמירת שקר למפקד הפיקוד ולגורמים נוספים כאשר דיווח כי נכח ברכב, מכיוון שהתנהגותו עמדה בניגוד לערך האמינות ולערך האמת שהם נשמת אפו של הצבא. לדבריו, "החלטה קשה אולם לצערי אינני יכול להתעלם מחומרת המעשה וזאת על אף זכויותיו רבות השנים של פארס כלוחם וכמפקד".

הרמטכ"ל הדגיש בפני פארס כי זכות קיומו של צה"ל נשענת על אמון ואמינות. "אמון הציבור בצבא, האמון של המפקדים בפקודים שלהם ושל הפקודים במפקדם", אמר אשכנזי, שהוסיף כי "אם לא נוכל לדרוש יושר ואמינות מהמפקדים שלנו, אין לצה"ל זכות קיום. בעניין הזה אין תחום אפור אלא שחור ולבן. אמירת שקר היא מחוץ לכללי המשחק של הצבא, בכל התפקידים ובכל הדרגות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully