וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: בלי הקפאה בירושלים, אין מו"מ

ניר יהב ופנחס וולף

21.11.2010 / 12:07

יו"ר הרשות הפלסטינית שולח מסר ברור לנתניהו: אם הפסקת הבנייה לא תכלול את ירושלים, "לא נקבל זאת". מנגד, השר ישי אמר כי הרב עובדיה "ביקש הבהרות שאין הקפאה בירושלים"

בזמן שהמתנחלים מפגינים בירושלים נגד חידוש הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון, וראש הממשלה בנימין נתניהו מבהיר כי הוא מחכה למכתב התחייבויות ביטחוניות מארצות הברית, מבהיר יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו-מאזן כי מבחינת הפלסטינים, הקפאה צריכה לחול גם על הבנייה בירושלים המזרחית.

אבו מאזן אמר לדיוויד הל, עוזרו של השליח האמריקאי למזרח התיכון, כי כל הקפאת בנייה שלא תכלול את ירושלים לא תהיה מקובלת על הפלסטינים. כך דיווח הבוקר (ראשון) העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון. הל הציג אתמול לאבו מאזן את ההצעה האמריקאית לחידוש המגעים, בתמורה להקפאה נוספת של שלושה חודשים בהתנחלויות.

היום נפגש אבו מאזן בקהיר עם נשיא מצרים חוסני מובארק ודן עמו בנושא. לאחר הפגישה חזר אבו מאזן על הדברים על הקפאת הבנייה ואף ציין כי הפלסטינים והישראלים לא קיבלו בקשה אמריקאית רשמית לחדש את השיחות. "בעניין המשא ומתן - טרם הגיעה אלינו או אל הישראלים שום הצעה רשמית מהממשל האמריקאי שאפשר להגיב עליה", אמר אבו מאזן, "חלק מהמידע הגיע מהתקשורת, כגון העסקה בין ארה"ב לישראל. הבהרנו לאמריקאים כי אין לנו קשר לעסקה שלהם עם ישראל, כי יש ביניהם יחסים אסטרטגים. על כן, לכרוך בין עסקאות מסוג זה לבין חידוש המשא ומתן הוא דבר שאנחנו דוחים בתוקף. לא נקבל זאת בשום מצב".

אבו מאזן הוסיף ואמר כי "הבהרנו לאמריקאים שבמקרה שיחודש המשא ומתן, יש להתמקד בשתי סוגיות: הגבולות והביטחון. ואם בזמן המגעים ישראל תרצה לשוב לפעולותיה (הבנייה בהתנחלויות - נ.י), לא תהיה לנו אפשרות להמשיך במגעים. יש להפסיק באופן מיידי את הבנייה בכל השטחים הפלסטינים, ובראשם ירושלים".

בינתיים בישראל, שר הפנים אלי ישי התייחס הבוקר בישיבת הממשלה להקפאת הבנייה בשטחים ואמר כי "עקרונית אנחנו מתנגדים להקפאה נוספת. אם הנקודות שראש הממשלה הביא מארצות הברית ברורות מבחינת האמריקאים, זה יבוא להכרעת הרב". ישי אמר כי הרב עובדיה יוסף "ביקש הבהרות שאין הקפאה בירושלים, שלא יבקשו הקפאה נוספת ושנוכל לבנות אחרי ההקפאה ביו"ש. הרב ביקש לבחון את העניין. אנחנו שמים הרבה דברים, אבל רוצים לראות דברים ברורים. בירושלים בנו תמיד, גם בממשלות שמאל ולא הפסיקו לבנות אפילו לרגע אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully