וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנדאו למתנחלים: רוצים שנחזור לקווי אושוויץ

21.11.2010 / 11:40

אלפי מתנחלים מפגינים מול משרד רה"מ במחאה על הכוונה לחדש את הקפאת הבנייה בהתנחלויות. השר עוזי לנדאו, שיצא מישיבת הממשלה, אמר למפגינים: אנו רואים היום את גרורות הסכם אוסלו

אלפי מתנחלים התכנסו הבוקר (ראשון) מול משרד ראש הממשלה בירושלים ומחו על כוונת הממשלה להכריז על הקפאת בנייה נוספת בשטחי יהודה ושומרון. שר התשתיות עוזי לנדאו (ישראל ביתנו) השתתף בהפגנה ואמר כי "הסכמי אוסלו הם מחלה ממארת שאת גרורותיה אנחנו רואים היום בתוכנו. ישראל שינתה את פניה, אמרנו שלא נצא מהגולן ומהבקעה, אמרנו שלא נשוב לקווי 67 שהם קווי אושוויץ ושלא נחלק את ירושלים ולא נפנה התנחלויות. אבל משנה לשנה אנחנו רואים שהממשלות מוכנות לתת ויתורים". לדבריו, "הממשלה הוקמה על שני דגלים - לא למדינה פלסטינית ולא להקפאה אבל מזגזגת ומהססת. זו לא רק נסיגה טריטוריאלית, אנחנו נלחמים על הנראטיב של הצדק. ההתנתקות היא טרנספר, שיחקנו לידי השמאל שהגדיר את המתנחלים כאויבי השלום".

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין הכריז במהלך ההפגנה על הקמת חמ"ל קדמי משותף למועצת יש"ע, ראשי הרשויות ולוועדי המתיישבים שיוקם מול משרד ראש הממשלה עד לביטול נושא ההקפאה. במקביל, מועצת יש"ע מחלקת דפי הסבר תחת הכותרת: "שרי הקבינט, על מה אתם מצביעים". הדפים מפרטים את ההתחייבויות של האמריקאים כפי שראש הממשלה הביא בפני השביעייה ולצדן הפרסומים מכלי התקשורת השונים במהלך השבוע האחרון, לפיהם האמריקאים מתחמקים מהתחייבותם.

שביתת אזהרה

המתנחלים מקיימים שביתת אזהרה במחאה על כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו לחדש את הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון אותה הם מכנים "ההתקפלות המבישה, הכניעה החוזרת של ראש ממשלת ישראל בפני הלחץ האמריקאי – פלסטיני".

השביתה כוללת את המועצות האזוריות שומרון ובנימין וכן את המועצות: קדומים, קרני שומרון, אפרת, קריית ארבע ובית אל. בנוסף, השביתה תכלול את המערכות המוניציפליות וכן את כל מוסדות החינוך. לדברי המתנחלים, "שביתת האזהרה הינה יריית הפתיחה למאבק חסר פשרות שינהלו נגד ראש הממשלה אם חלילה יצעד במסלול הגירוש והעקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully