וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפאה חדשה - ש"ס ישנה

21.11.2010 / 11:31

בכל שעת מבחן אמיתית בוחרים מנהיגי ש"ס לערוק לשמאל. איתמר בן גביר סבור כי אם ההקפאה השנייה תעבור בזכות הימנעותם, מדובר בגט כריתות מבוחרי הימין

בסרט הזה כבר היינו. שוב ראש ממשלה מהימין ( בטח מהימין, השמאל לא מסוגל), לוקח פנייה חדה שמאלה. שוב ממשלה, שנבחרה בקולות של מצביעים המתנגדים לוויתורים ונסיגות, נדרשת להצבעה גורלית. שוב ש"ס, שבעבר כבר בגדה בבוחריה, מודיעה כי תימנע בהצבעה על המשך ההקפאה. למען הסר ספק, פירוש ההימנעות הוא אחד: החורבן יוצא לדרך .

החברים אלי ישי ואריאל אטיאס עשויים לטעון טענות שונות, לפיהן הובטח להם שאחרי ההקפאה תהיה בנייה מסיבית של יחידות דיור, שההקפאה לא תכלול את ירושלים, ושזו תהיה ההקפאה האחרונה. שמענו את הקולות הללו גם בהקפאת הבנייה הקודמת. המציאות הוכיחה אחרת: הבנייה בירושלים מוקפאת, ועדת התכנון והבנייה לא מסוגלת לאשר כמה יחידות דיור בפסגת זאב או בהר חומה, וגם הבטחותיהם של הצמד ישי את אטיאס לבנייה מואצת אחרי תום תקופת ההקפאה הראשונה התבררו כשקר גס.

אך הבעיה העקרונית עם התנהלותה של ש"ס אינה בעיית האמינות, אלא בראש ובראשונה מכך שההקפאה היא צעד מהותי לקראת הסדר בו ישראל תתבקש לסגת לקווי 67 , ביבי יתקפל, הפעם סופית, מכל העקרונות שלו ( גם מהמעטים שעוד נשארו) והממשלה תבקש לעקור עשרות אלפי יהודים מהבית.

מטען גנטי של עריקה

בימי אריה דרעי זו היתה האג'נדה של ש"ס. התחברותה של המפלגה עם חבורת רמון וביילין ומפלגת העבודה הוכיחה כי דרעי אמנם רוכב על קולות הימין אך נטוע עמוק עמוק בשמאל . אך נדמה היה כי ש"ס בראשותו של אלי ישי תהיה שונה. בשנים האחרונות הקפיד ישי להצטייר כסמן ימני: הוא הבטיח לשמור על ירושלים, יצא נגד גירוש גוש קטיף, ובקמפיין הבחירות האחרונות דאג לעשות נפשות ברחבי יהודה ושומרון תוך חלוקת הבטחות כי רק ש"ס תדאג למתנחלים.

מסתבר שאצל ש"ס זה בגנים. משהו בדי.אן.איי של ראשיה מוביל אותם לערוק לשמאל בכל שעת מבחן אמיתית ולהתייצב נגד רצון בוחריהם, ובעיקר נגד תורת ישראל הקדושה המצווה לרשת את ארץ ישראל ולהילחם עליה.

ייתכן והם פועלים כך כדי למצוא חן בעיני השמאל ולרקוד ריקודי מה יפית, ייתכן שיישוב ארץ ישראל אינו בראש מעייניהם, וכך גם הערים ביתר, קרית ספר, אלעד ועמנואל, ייתכן והם מקווים לזכות כך בדיווידנדים כאלה ואחרים – טובות הנאה, שלמונים ותקציבים. יהיו מניעיהם אשר יהיו, ראוי שאנשי ש"ס ידעו: הפעם זה גט כריתות ולתמיד. אם ההקפאה השנייה תעבור בקולות של אלי ישי ואטיאס יצטרכו אנשי ש"ס להבין ולהפנים שאין להם מה לחפש יותר בימין. הניסיון ללקט קולות מיישובי יהודה ושומרון יהפוך מיותר, ואפילו בשמואל הנביא ובשוק הבוכרים יתחילו לשאול שאלות קשות.

זוהי שעת מבחן לאלי ישי ולכל אנשי ש"ס. רגע האמת הגיע. האם ש"ס בימין או בשמאל ? האם אלה המבקשים להחזיר עטרה ליושנה לנו או לצרינו ? בימים הקרובים נקבל את התשובה .

* איתמר בן גביר הוא דוברת תנועת ארץ ישראל שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully