וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה: דברי אמסלם "ניגוד לתורה"

מוטי לוי

20.11.2010 / 23:44

בדרשה השבועית התייחס מנהיגה הרוחני של ש"ס לדבריו של ח"כ חיים אמסלם ואמר כי דבריו עומדים בניגוד "לדעת תורה". הוא דחה את טענותיו של אמסלם לפיהם מונעים ממנו מלהיפגש עם הרב

עומר מירון

(באדיבות חדשות 24)

מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף, התייחס הערב (שבת) בדרשה השבועית שלו בעקיפין למתקפתו של הרב וחבר הכנסת חיים אמסלם על התנהלותה של ש"ס ואמר כי דבריו עומדים בניגוד "לדעת תורה". אף כי הרב לא הזכיר את אמסלם בשמו, ניתן היה להבין כי מדובר בו.

הרב עובדיה התייחס גם לטענותיו של אמסלם לפיהם לא מאפשרים לו להיפגש עם הרב, אולם הוא פטר את הדברים ואמר שלא להאמין להאשמות הללו וכי מזכירו ובני משפחתו עושים את עבודתם נאמנה.

בתוך כך, בדרשה שנשא ח"כ אמסלם ביום חמישי האחרון בענייני פרשת השבוע בבקיבוץ הדתי עין צורים, התגלה עוד טפח במשנת ה"תורה עם עבודה" של הח"כ המרדן. בפתח דרשתו הביא אמסלם דוגמה מאבי האומה, יעקב, ומהרמב"ם. לדברי אמסלם, שניהם שילבו תורה עם חיי עבודה, ללא סתירה, "אפשר לשלב תורה ועבודה, אנחנו בישראל גורמים לעוני לרבים. החידוש הזה (של לימוד תורה בלבד. מ"ל) דורש בדיקה מחדש".

עוד הוסיף אמסלם בנושא זה כי "התורה לא בקשה שנחיה חיי עוני. אנחנו לא צריכים להיות פרזיטים ונטל על החברה. העבודה לא אמורה להפריע ללימוד התורה שלנו ולא ליראת השמים שלנו". אמסלם התייחס בדרשתו גם לסירוב המפלגות החרדיות להכניס את לימודי הליבה לבתי הספר החרדיים. "לימודים בסיסיים בחשבון או אנגלית - מה רע בהם? מה השטות הזו? מה זה מפריע לתורה?" אמר אמסלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully