וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי נתניהו: "יעלון חצה קווים אדומים"

20.11.2010 / 22:09

בסביבת רה"מ טוענים כי נתניהו זועם על השר משה יעלון שפתח, לטענתם, בקמפיין פוליטי במסווה של התנגדות לעסקת הקפאת הבנייה. "גם בגין מתנגד אבל הוא לא עוסק בקמפיין פוליטי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורביו זועמים על המשנה לראש הממשלה משה יעלון, בעקבות התבטאויותיו נגד ההקפאה בת שלושת החודשים, כך אמרו הערב (שבת) גורמים בסביבת ראש הממשלה בשיחה עם וואלה! חדשות. הגורמים תקפו את יעלון ואמרו כי "הוא מתחיל בקמפיין פוליטי בסניפי הליכוד, לכאורה נגד העסקה האמריקאית, אבל בעצם זוהי הצהרת כוונות עתידית שלו", אמרו. "זוהי חציית קווים אדומים".

לטענת אותם גורמים, הכעס על יעלון התחיל כבר בהתבטאותו נגד עסקת ההקפאה בישיבת "שרינו" של שרי הליכוד ביום ראשון האחרון, אז הוא כינה את העסקה "מלכודת דבש. "העמדה היתה כל כך לעומתית", אמרו. "הוא ניסה לגמד את עמדת נתניהו. גם בני בגין מתנגד לעסקה, אבל הוא לא עושה קמפיין פוליטי. יעלון לא תמים. נחשף פרצוף אחר ממה שנתניהו חשב כאשר הוא הביא אותו לליכוד לפני הבחירות".

בתוך כך, בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הפרסומים הערב לפיהם ראש הממשלה עצמו תקף את יעלון בשיחות סגורות. "הציטוטים המיוחסים לראש הממשלה לא נאמרו מעולם", נכתב בהודעת לשכת ראש הממשלה, "לא בשיחות סגורות ולא בשום פורום אחר, ואין להם שום אחיזה במציאות".

יעלון התייחס ביום רביעי למחלוקת בנוגע להצעה האמריקאית לחידוש ההקפאה ואמר כי "אנחנו כממשלה קיבלנו החלטה על עשרה חודשי השהיית בנייה כמחווה לאובמה ואמרנו בצורה מפורשת שזה ייגמר ללא שום תנאי". לדבריו, "כעת האמירה שלנו עומדת למבחן ויש חשיבות לאמירה זו גם כלפי פנים ובוודאי כלפי חוץ. יש כאן כניעה לתכתיב פלסטיני ולאמריקאים בצורה שתקרין על אמינותנו. מעמדנו ייחלש גם אסטרטגית". יעלון הוסיף כי "זו סוגיה מהותית, לא עניין פוליטי ולא קריאת תיגר על ראש הממשלה. כשרים, חובתנו להציג עמדתנו".

נתניהו מודע להתנגדות בקרב מפלגתו להמשך ההקפאה מתכוון לכנס מחר בצהרים את סגני השרים ואת חברי הכנסת של הליכוד לפגישה בנושא המדיני. נתניהו יסביר לח"כים את עמדתו בנוגע למכתב ההבנות עם האמריקאים שעשוי להוביל להקפאה בת שלושה חודשים. על פי הערכות, יתייחס נתניהו גם לעצומה נגד ההקפאה, עליה חתמו השבוע 14 חברי סיעת הליכוד, בהם יעלון ושלושה שרים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully