וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה תיאלץ לשלם לקליין מאות אלפי אירו

20.11.2010 / 21:13

פרקליטו של יאיר קליין אמר לוואלה! חדשות כי לאחר שאסר על רוסיה להסגירו לקולומביה, הורה בית המשפט האירופי לרוסיה לשלם לקליין הוצאות משפט בסכום של 580 אלף אירו

אורי לנץ

(צילום: קובי אליהו)

בית הדין האירופי בשטרסבורג, שדחה לפני כחודש את ערעורה של רוסיה על ההחלטה שלא לאפשר לה להסגיר את סא"ל (במיל') יאיר קליין לקולומביה, חייב את מוסקבה לשלם לקליין הוצאות משפט בסך 580 אלף יורו - כך נודע הערב (שבת) לוואלה! חדשות. קליין, שנחת הלילה בישראל לאחר שלוש שנים בכלא הרוסי, נעצר בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוצא לבקשת הרשויות בקולומביה, שם תלוי ועומד כנגדו גזר דין של עשר שנות מאסר לאחר שהורשע באימון שכירי חרב של סוחרי הסמים גונזלו רודריגז גאצ'ה ופאבלו אסקובר גאבריה.

בית משפט ברוסיה קבע כי קליין הוא בר הסגרה, אולם בית הדין האירופי הפך את ההחלטה בשל מצבו הבריאותי של קליין ובשל מצב זכויות האדם בקולומביה. בית הדין גם הורה למשלחת הרוסית בשטרסבורג לשלם לקליין הוצאות משפט. הערב העביר פרקליטו של קליין, עו"ד מרדכי ציבין, למשלחת הרוסית קבלות בגובה 580 אלף אירו הוצאות משפט, שיועברו לחשבונו של קליין.

"חגיגה לשוחרי זכויות האדם"

בתוך כך, הערב נודע כי נשיא קולומביה, חואן מנואל סנטוס, הורה בשבוע שעבר לשלוח חוקר לרוסיה כדי לחקור את קליין על קשריו הפוליטיים בקולומביה, אולם החוקר לא הספיק להגיע לפני שחרורו של קליין. לדברי עו"ד ציבין, השלטון החדש בקולומביה מבצע מאמצים רבים לשיפור מצב זכויות האדם במדינה, והם היו מעוניינים לחקור את קליין בשל חשדות שהוא היה בעל קשרים עם בכירים בממשל הקודם שפגעו בזכויות האדם.

"בתום תהליך ניסי של עבודת פרך נחושה ועזרה משמיים, ניצלו חייו של גיבור ישראל יאיר קליין, שנתן נפשו על ביטחון המדינה ועמד ליפול קורבן לעריצות אנרכיסטית בקולומביה", אמר עו"ד ציבין לוואלה! חדשות". לדבריו, "היום הזה הוא חגיגה לכל מי שנושא זכויות האדם בעולם כולו יקר ללבו ולכל ישראלי שחב חוב מוסרי ללוחם ולמפקד יאיר קליין. מדובר בניצחון כביר על המערכת הרוסית, ניצחון גדול יותר מזה של סטלמך וחודרוב נגד לב יאשין ומזה של מכבי תל אביב על צסק"א שאכלה אותה".

עו"ד ציבין הודה לשר החוץ אביגדור ליברמן על עזרתו לשחרורו של קליין אולם מתח ביקורת על חוסר מעורבותה של הממשלה, לטענתו, ועל כך שהמחלקה המשפטית במשרד החוץ לא סייעה מספיק לקליין. "המחלקה המשפטית במשרד החוץ נמנעה מלסייע בלא מעט מקרים בהם ראוי היה שישראל תיחלץ לסייע לאזרח נאמן בשעת מצוקה", אמר. לדברי העו"ד, קליין צפוי להגיש בקרוב תביעת פיצויים נגד המחלקה המשפטית במשרד החוץ, על שלטענתו התרשלו בטיפול בעניינו ופעלו בניגוד לכללי המשרד תוך סיכון חיי אדם, דבר אשר האריך את תקופת מעצרו, גרם לו סבל גופני ונפשי והגדיל את הוצאותיו המשפטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully