וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' מאיים: "אקדים בחירת המפכ"ל"

איילה חננאל

20.11.2010 / 19:38

השר לביטחון פנים תקף בחריפות את הסערה התקשורתית סביב מינוי המפכ"ל. "אנחנו עדים לבית חרושת לשמועות וריכולי מסדרון ואנו דורשים מכל הנוגעים בדבר לנהוג באיפוק ובהגינות מקצועית"

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הגיב הערב (שבת) בחריפות לסערה התקשורתית המתרחשת בימים האחרונים סביב החשדות שהועלו נגד ניצב אורי בר-לב וההאשמות ההדדיות בין גורמים במשטרה לקראת ההכרזה על המפכ"ל הבא. "בימים האחרונים אנו עדים לבית חרושת לשמועות וריכולי מסדרון מעל גלי האתר, עמודי העיתון, מרקעי הטלווזיה ובפיתולי הרשת", אמר אהרונוביץ'.

"מחול השדים אינו מוסיף כבוד, ולכן, ולמרות נהר הכזבים הגועש, נמשיך לנהוג כמו שנהגנו עד עכשיו - אנו מסרבים לשמש כלי שח-מט בלוח הרכילויות והשמועות ואנו דורשים מכל הנוגעים בדבר לנהוג באיפוק ובהגינות מקצועית". אהרונוביץ' הוסיף כי "אני בטוח שכלי התקשורת ישכילו להפריד בין ניתוח אקטואלי לבין זיקוקי דינור בדיוניים".

בתוך כך, בשיחה שקיים השר עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לאחר שתיאמו את הקפאת ההליך לבחירת מפכ"ל לעת עתה אמר אהרונוביץ' כי הוא "שומר את הזכות להקדים את הבחירה אם קרבות הניצבים ימשיכו להכתים את שמה הטוב של משטרת ישראל". השר אמר כי הוא בטוח שהגורמים המוסמכים יבצעו בדיקה מהירה, יעילה ומקיפה של כלל הנושאים.

בכירים במשטרה יידרשו להעיד

בעקבות החקירה נגד ניצב בר לב, צפויים להגיע כבר בימים הקרובים בכירים במשטרה, בהם גם המפכ"ל דודי כהן, למשרדי מח"ש ולמסור עדות בנוגע לפרשה. בין היתר ייבדק האם בכירים במשטרה ידעו על האירוע ולא דיווחו על כך.

ביום חמישי הודיע וינשטיין לאהרונוביץ' ולמפכ"ל המשטרה רב-ניצב דודי כהן, כי הוחלט לפתוח בחקירת מח"ש בנוגע לאירוע בו היה מעורב ניצב אורי בר-לב. לפי הודעת וינשטיין, מדובר באירוע שבו נחשד בר-לב בהטרדה מינית של יועצת חיצונית למשרד לביטחון הפנים. האירוע המדובר אירע לכאורה לפני כשנתיים.

בעקבות ההודעה קיים המפכ"ל שיחת ועידה טלפונית עם סגל הפיקוד הבכיר במשטרה ואמר להם כי "בעת הזו ישנה חשיבות מאוד גדולה שלא לעסוק בסוגיה ולא להיגרר לשמועות וספוקלציות, אלא לשמור על אחדות ויציבות ולהתמקד בפעילות השגרתית והמקצועית בלבד".

החקירה במח"ש נגד ניצב בר-לב, נפתחה בעקבות תלונה של היועצת החיצונית, ששמה נקשר גם בעניינו של מנכ"ל המשרד לביטחון פנים חגי פלג, שהתפטר בעטיה מתפקידו. בשבוע שעבר הוחלט שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד פלג, אלא בשלב זה להסתפק בחקירה של נציבות שירות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully