וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מחדלי בטיחות: פעילות בית הספר הימי הופסקה

20.11.2010 / 10:20

תלמידי בית הספר הימי "מבואות ים" התלוננו על שורת מחדלי בטיחות והביאו להפסקת הפעילות בחוגים החיצוניים של בית הספר. משרד החינוך: "המדריך הוכשר במשרד התחבורה"

בעקבות מכתב תלמידים על סדרת בעיות בטיחות בתחום הימאות, הופסקה הפעילות הימית בחוגים החיצוניים בבית הספר הימי-צבאי "מבואות ים" במכמורת. בית הספר מינה ועדת בדיקה מקצועית לבירור הטענות וזו הגישה כבר את מסקנותיה למשרד החינוך.

לטענת המדריכים והילדים, האחראי הישיר לסדרת הליקויים הוא א', מנהל תחום הימאות החדש בבית הספר, שמונה לתפקיד בתחילת השנה. במכתב ששלחו הם מפרטים סדרה ארוכה של מחדלי בטיחות שלטענתם אירעו מאז פיטורי מדריך השייט הקודם בבית הספר. לדבריהם, במהלך קורס מפקדי סירות תורגל נוהל התהפכות סירה ללא כל התחשבות בכך שהתלמידים היו קרובים מידי לחוף, ועל אף שהתלמידים התריעו על הסכנה. כתוצאה מהקרבה לחוף פגע תורן הסירה בקרקעית ונשבר ורק בנס לא היו נפגעים.

באירוע אחר הטיל המדריך על שני תלמידי כיתה י"א שלא היו מוסמכים לכך, לפקח לבדם על הפעילות הימית. במקרים נוספים שמתארים התלמידים מפורטים אימונים שנעשו ללא פיקוח מדריך או איש צוות וללא הקפדה על נהלי הבטיחות. לדברי התלמידים, במקרה אחד בו התלוננו על חוסר הזהירות השיב המדריך: "אל תדאגו. מה שלא הורג אותנו מכשל אותנו".

מהמנהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועלית הנוער במשרד החינוך נמסר בתגובה כי משרד החינוך מטפל בקפדנות בכל תלונה הקשורה לבטיחות תלמידים. עוד נאמר כי "הפעילות הינה של חוג שייט לא פורמאלי. מדריך החוג הוסמך לשמש אחראי בטיחות ימית מטעם משרד התחבורה. עם קבלת הטענות במשרדנו, הורה המפקח על בית הספר לעצור את פעילות החוג לאלתר עד לתום הבדיקות בעניין ומתן הנחיות חדשות של המפקח.

המוסד החינוכי מנוהל ע"י 'החברה לחינוך ימי בישראל', שהיא המעסיק של רוב העובדים והמורים במקום. מנכ"ל החברה ומנהל המוסד החינוכי סיימו בימים אלה בדיקה מקצועית של כל אחת מן הסוגיות שהועלו ע"י התלמידים, ומסקנותיהם יוגשו בקרוב למנהל המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועלית הנוער במשרד החינוך".

Bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully