וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לא אוגנדה? רב יהודי ירוץ לפרלמנט במדינה

מוטי לוי

20.11.2010 / 1:09

הרב גרשום סימוזו, רב יהודי קונסרבטיבי יליד אפריקה, יתמודד בבחירות הקרובות לפרלמנט באוגנדה. סימוזו רוצה לעזור לכל התושבים, ללא קשר לדתם, ולמגר את האנטישמיות במדינה

הרב גרשום סימוזו, רב יהודי קונסרבטיבי יליד אפריקה, יתמודד בבחירות הקרובות לפרלמנט באוגנדה, כמועמד מפלגת האופוזיציה לפרלמנט. אם ייבחר יהיה סימוזו היהודי הראשון שנבחר לכהן כחבר בפרלמנט האוגנדי, ולרב הראשון שיכהן בתפקיד זה מחוץ לישראל.

בשיחה עם וואלה! חדשות הסביר סימוזו, כי מטרתו היא לעזור לכל האנשים באוגנדה. לדבריו, "אני רוצה להיות שליח לכל האנשים באזור שלנו, לעזור להביא להם מים, חשמל ותרופות". סימוזו הוסיף עוד, כי "זה טוב לייצג את כלל האנשים, משום שלכולנו יש את אותם הצרכים הבסיסיים".

סימוזו הוא רבה של קהילת האבאיודאייה בעיר מבאלה שבחבל מבאלה שבאוגנדה. קהילת האבאיודאייה, שמשמעות שמה, בשפה המקומית הוא "בני יהודה", מוכרת כקהילה יהודית על ידי הזרמים הקונסרבטיביים והרפורמיים והיא מהווה כיום את חלקה הגדול של יהדות אוגנדה.

סימוזו מקפיד הקים מרכז בריאות בעיר שמשרת את כל תושבי האזור, אף שהמימון להקמתו הגיע מתורמים יהודיים בארצות הברית. "הרב סימוזו מאמין כי אם נראה לכולם שבסך הכל כולנו שווים וכי גם אנחנו כיהודים מסייעים לכולם, זה יבלום את האנטישמיות", הסבירה רות אבוש-מדגר, מהארגון "בכל לשון", שמסייע לפעילותו של סימוזו.

הבחירות לפרלמנט באוגנדה יתקיימו בעוד כשלושה חודשים, וסימוזו מקווה כי מועמדותו תאושר כבר עד סוף השבוע הבא על ידי ועדת הבחירות המרכזית במדינה. סימוזו סיפר בגאווה כי את הקמפיין שלו מנהל אדם מוסלמי, ואנשיו הקמפיין הם ברובם מוסלמים ונוצרים. סימוזו יתמודד לפרלמנט במסגרת מפלגת האופוזיציה "הפורום הדמוקרטי לשינוי". "סקרי דעת הקהל במדינה נוטים לטובתנו", אמר.

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully