וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים

ליאור זנו

18.11.2010 / 23:34

על רקע בקשת הסיוע הצפויה של אירלנד ונתוני מקרו מעודדים נסגר המסחר בוול סטריט בעליות. הדאו ג'ונס עלה ב-1.6% ואילו הנאסד"ק ב-1.55%

יום המסחר הרביעי בשבוע בוול סטריט נחתם בעליות על רקע בקשת הסיוע הצפויה של אירלנד ונתוני מקרו מעודדים. דאו ג’ונס הוסיף 1.6% ל-11,181, נאסד"ק עלה ב-1.55% ל-2,514 נקודות ו-S&P 500 התחזק ב-1.7% לרמה של 1,197 נקודות.

אירלנד עשויה להסכים לסיוע בסך עשרות מיליארדי דולרים מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF) לחילוץ הבנקים שלה, כל עוד אותו חילוץ יהיה מותנה בכך שתמשוך אותו רק לפי הצורך - כך הודה היום לראשונה שר האוצר של אירלנד, בריאן לניהן, בנאום שנשא בפרלמנט הבריטי. לניהן הוסיף כי טרם הושג הסכם על סיוע כלשהו למדינה.

לניהן הוא השר הראשון שהודה באופן פומבי באפשרות של סיוע בינלאומי לאירלנד, שעה שבכירים באיחוד האירופי, ה-IMF והבנק המרכזי של אירופה החלו לבחון את מאזניהם של הבנקים הגדולים במדינה ומנהיגי האיחוד לוחצים על אירלנד להסכים לחבילת סיוע שתמנע ממשבר החובות במדינה להתפשט לשאר היבשת. "אם השיחות יסתכמו בקו אשראי שנוכל למשוך לפי הצורך, זאת תהיה התוצאה הרצויה", אמר לניהן.

אירלנד תבקש חילוץ

מוקדם יותר היום אמר יו"ר הבנק המרכזי של אירלנד, פטריק הונוהן, כי הוא צופה שאירלנד תבקש חילוץ בסך כמה עשרות מיליארדי יורו מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית, על מנת להציל את הבנקים.

בארה"ב התפרסמו מספר נתוני מקרו חיוביים ששלחו את המדדים לעליות. מספר תביעות האבטלה הראשוניות בארה"ב עלה בשבוע שעבר ל-439 אלף, עלייה של 4,000 לעומת השבוע שעבר, אך פחות מתחזיות האנליסטים שעמדו על 445 אלף.

הריבית על המשכנתאות בארה"ב התאוששה משפל של 40 שנה, ועלתה בשבוע החולף בראשונה זה חודשיים לרמה של 4.39%, ואילו שיעור הבתים שנרכשו במשכנתאות פריים ואשר נמצאים בהליכי עיקול עלה לשיא של 2.45% ברבעון השלישי של השנה. בשבוע המקביל בשנה שעברה היתה הריבית ברמה של 4.83%.

מדד פעילות מגזר הייצור באזור פילדלפיה בארה"ב קפץ בנובמבר לרמה של 22.5 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2009 - לעומת רמה של נקודה אחת באוקטובר, כך מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. העלייה היתה חדה בשיעור נכיר מתחזיות הכלכלנים למדד ברמה של חמש נקודות.

מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב עלה באוקטובר ב-0.5%, כך מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. כלכלנים צפו עלייה של 0.6%. כמו כן, תוקן מדד ספטמבר כלפי מעלה לעלייה של 0.5% לעומת עלייה של 0.3% שעליה דווח במקור. באוגוסט עלה המדד ב-0.1%.

ענקית הרכב ג’נרל מוטורס (0.0% , 0.0), אשר פשטה רגל בשנה שעברה לאחר כמעט מאה שנה בוול סטריט, תשוב היום להיסחר לאחר שגייסה בהנפקתה הראשונה לציבור (IPO) יותר מ-20 מיליארד דולר. מניית GM הונפקה במחיר של 33 דולר.

אייר פראנס-KLM (0.0% , 9.72) רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 290 מיליון יורו, הרווח הרבעוני השני ברציפות, וזאת לעומת הפסד של 147 מיליון יורו ברבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסות החברה עלו ב-19% ל-6.65 מיליארד יורו. אנליסטים צפו רווח של 248 מיליון יורו והכנסות של 6.4 מיליארד יורו. אייר פראנס-KLM אמרה כי היא צופה רווח תפעולי של יותר מ-300 מיליון יורו (408 מיליון דולר) עבור השנה שמסתיימת ב-31 במארס.

בגזרת הישראליות, הכנסות ריטליקס (-3.12% , 13.34) ברבעון הסתכמו בכ-52.9 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון המקביל. הרווח התפעולי המתואם (Non-GAAP) ברבעון עלה ב-8% והסתכם ב-5.3 מיליון דולר . הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) ברבעון הסתכם בכ-6.5 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי מתואם (Non-GAAP) של כ-5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully