וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטים שבתו, הפורץ ל"חוות שקמים" שוחרר

רמי שני

18.11.2010 / 18:32

בית המשפט המחוזי בב"ש שחרר למעצר בית את נאסר אבו סבילה שנתפס כשניסה לגנוב ציוד השקיה מ"חוות שקמים" של משפחת שרון. גורמים בפרקליטות הגיבו בזעם: המעצר חסר ערך

מנזקי שביתת פרקליטי המדינה: בית המשפט המחוזי בבאר שבע שחרר היום (חמישי) למעצר בית את נאסר אבו סבילה העצור עד תום ההליכים המשפטים נגדו. נגד סבילה הוגש כתב אישום לאחר שנתפס ב"חוות שקמים" השייכת למשפחתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון כשהוא מנסה לגנוב ציוד השקיה. עמרי שרון שהבחין בו החל לרדוף אחריו ברכבו, אולם אבו סבילה ואדם נוסף שהיה איתו ניסו להימלט ונגחו ברכבו של שרון. מאבטחי החווה הצליחו להשתלט על השניים יחד עם המשטרה.

היום היה אמור להתקיים דיון בהארכת מעצרו של אבו סבילה אולם בהיעדר עורכי דין מהפרקליטות, הורה השופט דב מגד לשחרר את אבו סבילה למעצר בית בבית אמו. בפרקליטות הביעו זעם על ההחלטה ואמרו כי אין שום ערך למעצר כזה עבור אבו סבילה.

בהחלטה אחרת של בית המשפט המחוזי בבאר שבע, נדחתה ברגע האחרון בקשתו של אסיר שנדון ל- 52 חודשי מאסר על עבירות של סחר בסמים ושהוגדר כמסוכן להשתחרר למעצר בית. שביתת פרקליטי המדינה כמעט והביאה לכך שהבקשה התקבלה, אולם ברגע האחרון התערב ועד הפרקליטים בדרום ומנע את השחרור.

ברגע האחרון - סוחר הסמים לא שוחרר

הדיון בעניינו של האסיר התקיים בשל בקשתו לצאת לחתונת אחיו. הדברים נודעו לפרקליטים במחוז הדרומי, שהחליטו למנוע את השחרור בשל מידע על מסוכנותו של האיש. גורמים בפרקליטות ציינו, כי על פי המידע שהגיע לשירות בתי הסוהר, האיש תכנן לבצע פשע חמור בעת שהותו בחופשה. בשל כך, ביקש ועד הפרקליטים בדרום אישור חריג להגיב לבית המשפט על בקשת האסיר, למרות שבית המשפט כבר החליט על שחרורו.

השופט שמע את טענות הפרקליטות ונחשף למידע המסווג, שהצביע על כוונותיו של האסיר. לאור זאת, הוא ושינה את החלטתו: חופשתו של האסיר בוטלה והוא נשאר במאסר. יצוין כי האסיר מרצה מזה כשנתיים עונש מאסר בעקבות הרשעתו על סחר בסמים.

ביום שלישי החליט ארגון פרקליטי המדינה לפתוח בשביתה כללית. משמעות ההחלטה היא כי הפרקליטים אינם מגישים כתבי אישום ומייצגים את המדינה בבתי המשפט. כ-800 חברי הארגון אינם מופיעים לדיונים, ומרבית הדיונים שבהם משתתפים התובעים מתבטלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully