וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפד"ל עושה קאמבק: "לא נמחקנו, אנו חיים"

פנחס וולף

18.11.2010 / 16:23

אחרי החבירה והשותפות להקמת "הבית היהודי", הודיע ח"כ זבולון אורלב על חידוש הפעילות של מוסדות המפד"ל. "יש לנו פוטנציאל גדול לאמון רחב בציבור הישראלי"

יגור מזור

(צילום: יגור מזור, עריכת וידיאו: עידן גוראל)

המפד"ל קמה לתחיה: ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) הודיע היום (חמישי) במהלך כנס פעילים על חידוש הפעילות של מוסדות המפלגה. בכנס, שהתקיים בבית סוקולוב בתל אביב, השתתפו כ- 250 פעילים. אורלב הסביר מדוע לדעתו צריך להשיב את מוסדות המפד"ל על כנם. "יש לנו פוטנציאל גדול לאמון רחב בציבור הישראלי", אמר. "עד היום לא מימשנו את הפוטנציאל הענק, הגיע הזמן לעשות זאת ברצינות . תועי דרך מקטרגים שאין מפד"ל, שהיא התפרקה ושאיננה קיימת יותר. מעל במה נכבדה זאת יש לי בשורה טובה עבורכם: לא נמחקנו, אנו חיים וקיימים. המפד"ל קיימת, מוסדותיה קיימים וחוקתה בתוקף".

אורלב הודיע כי בתוך חודש הוא יכנס את הוועידה השמינית של המפד"ל שתהווה אות לחידוש הפעילות. לדבריו, המפד"ל מוכרחה להתכונן לבחירות משום, ש"איש מאיתנו אינו יודע מה יחליט ראש הממשלה, האם להיענות ללחץ האמריקאי ולסכן את שלמות הקואליציה והממשלה, או שמא יחליט לפעול בדרך אחרת שתביא לפרישת מפלגת העבודה מהממשלה ותשאיר את הקואליציה עם 61 חברי כנסת בלבד. איננו יכולים לקחת סיכונים. הזמן פועל לרעתנו".

אורלב עקץ את יו"ר מפלגתו השר דניאל הרשקוביץ, שמסרב לומר בצורה ברורה ש"הבית היהודי" תפרוש מהממשלה במידה שתהיה הקפאה. לדברי אורלב, "סיעתנו החליטה להתנגד באופן נחרץ לחידוש ההקפאה ואני מקווה שכל חבריה יהיו נאמנים להחלטה זאת. לא נוכל להיות שותפים בממשלה ובקואליציה הפוגעת באופן כה אנוש וכה קשה בהתיישבות ביהודה ושומרון . איננו רוצים להפיל את ביבי וממשלת הימין, החלטתנו באה להבהיר לאובמה ולהילרי קלינטון כי אנו מדינה דמוקרטית ובידנו החופש המלא לקבל החלטות על פי מיטב אמונתנו והשקפת עולמנו. אני קובע בצער כי המהלכים של ראש הממשלה בתמיכת הליכוד, ש"ס וישראל ביתנו אפשרו את ההקפאה שהסתיימה ויש לי חשש כבד שיאפשרו גם את המשכה".

ח"כ אורלב הביע אכזבה מהליכוד גם בנושאי דת ומדינה ואמר כי, "על הציונות הדתית להתפקח מאשליות ולהבין כי רק מפלגה ציונית דתית כמו המפד"ל תהיה נאמנה למשנת הציונות הדתית ולערכיה. יותר מאשר המפד"ל זקוקה למדינה, מדינת ישראל זקוקה למפד"ל. הציונות הדתית זקוקה למפד"ל. הציבור צמא למסר של המפד"ל, מעריך מאוד את הציונות הדתית המרכזית והיה שמח להגדיל את כוחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully