וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסללה הדרך להפרטת לאומי: הושג הסכם עם העובדים

חיים ביאור וצבי זרחיה

18.11.2010 / 12:21

ועדת הכספים של הכנסת צפויה לאשר מחדש את הפרטת בנק לאומי, לאחר שהנהלת הבנק הגיע היום להסכם עם העובדים. ח""כ גפני: מברך על ההסכם שנחתם לשביעות רצון הצדדים

ועדת הכספים תכונס בשבוע הבא לקיים הצבעה חוזרת על בקשת הממשלה להפריט 11.46% ממניות בנק לאומי (1.08% , 1779.0). ההצבעה החוזרת תתאפשר לאחר שהנהלת הבנק הגיע היום להסכם עם העובדים.

המשנה למנכ"ל בנק לאומי, דוד בר-לב, וועד העובדים בראשות מירי רובינו חתמו הלילה על הסכם קיבוצי מיוחד בעניין זכויות העובדים בבנק על רקע ההפרטה הצפויה. על פי ההסכם, התנאים שסוכמו במסגרת ההסכם הקיבוצי שנחתם בבנק ב-2005 הוארכו לתקופה של ארבע שנים נוספות, עד סוף 2014.

בתמורה התחייב הוועד כי 10,000 עובדי הבנק ישמרו על שקט תעשייתי ויימנעו משביתות או עיצומים ולא ינסו לעכב את הליך ההפרטה של הבנק. דירקטוריון לאומי אמור לאשר בקרוב את ההסכם.

ההסכם הקיבוצי מ-2005 ואשר הוארך כעת, קובע שהעובדים יקבלו אופציות בשיעור של 6% מרכישת מניות הבנק, במחיר מימוש מופחת ולאחר הפרטת בנק לאומי. האופציות ייתנו בהנחה של 1.5 שקלים ממחיר השוק מתואם דיבידנד בטווח של שלוש שנים. העובדים גם יקבלו זכויות לרכישת 4% ממניות הבנק בהנחה של 25%. עוד הם יקבלו בונוס על ההפרטה בגובה של משכורת ממוצעת אחת, בעלותו הכוללת היא 160 מיליון שקלים.

"ההסכם יבטיח זכויות העובדים"

יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר כי "הוועדה הקפיאה את אישור הפרטת הבנק עד שייחתם הסכם שיבטיח את תנאיהם של העובדים. אני מברך על ההסכם שנחתם לשביעות רצון הצדדים, ויבטיח את זכויותיהם של העובדים".

ועדת הכספים אישרה לפני שבועיים את הפרטת בנק לאומי ואולם, הח"כים ביקשו לקיים הצבעה חוזרת. ח"כים בוועדה היתנו את האישור בהשגת הסכם בין העובדים להנהלה. כעת, משהושג הסכם, יקיים גפני בוועדת הכספים הצבעה חוזרת ואחר כך ידון הנושא בוועדת המשנה החסויה לעניינים חשאיים.

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, טען באחרונה שיש להפריט את בנק לאומי רק לאחר שתאושר בקריאה ראשונה הצעת "חוק מראני" המסדירה מינוי דירקטורים בבנק שאין בהם גרעין שליטה. ואולם, שר האוצר יובל שטייניץ מבקש להפריט את הבנק עוד בטרם יסתיימו הליכי החקיקה של הצעת החוק.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully