וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבריאלה שלו חייבת מיליונים למס הכנסה

גלעד גרוסמן

18.11.2010 / 11:37

לשגרירה היוצאת של ישראל באו"ם מחכה קבלת פנים לא נעימה בארץ: בית המשפט העליון קבע כי היא חייבת בתשלום מס על רווחים בסך 1.5 מיליוני שקלים מעבודות בחו"ל

שגרירת ישראל באו"ם לשעבר, פרופ' גבריאלה שלו, תצטרך לשלם מס על הכנסות של כ-1.5 מיליון שקלים אותם הרוויחה במסגרת עבודתה כבוררת בחו"ל. בית המשפט העליון קבע הבוקר (חמישי) כי מדובר בהכנסה ממשלח יד שבו היא עוסקת גם בישראל, והפך החלטת בית משפט קודמת שקבעה כי הסכום אינו חייב במס.

שלו, אותה הגדירו השופטים "מומחית לדיני חוזים המוכרת לכל פרח משפטים בישראל", כיהנה, בין השאר, בתור מרצה באוניברסיטה העברית ובקריה האקדמית אונו, דירקטורית בשורה של חברות מובילות במשק ושופטת בבית הדין לחוזים אחידים. כמו כן, לפני כ-30 שנה שימשה כבוררת בסכסוך בין אל-על להסתדרות הנווטים.

ב-1997 היא מונתה לבוררת בסכסוך עסקי שהיה לחברה ישראלית בשם מדיבר בשוויץ. בדו"ח שהגישה לשנת המס 2002, דיווחה פרופ' שלו על הכנסה שאינה חייבת במס בישראל בסך של כ-1.5 מיליון שקלים בגין "שכר בוררות שלא נתקבל בישראל".

מרבית הכנסותיה לא הגיעו מהוראה

שלו טענה כי עיסוקה בישראל הוא "הוראת משפטים", ולכן עיסוקה כבוררת בחו"ל הוא עיסוק עצמאי המנותק ממשלח ידה בישראל, ולכן אינו מחויב במס בישראל. מנגד, במס הכנסה טענו כי משלח היד שלה בישראל הוא "משפטנית מומחית בתחום דיני החוזים", ולכן כל הכנסותיה מעבודתה כמשפטנית חייבים במס.

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עמדתה של שלו, וקבע שמשפטן הינו בעל תואר אקדמי במשפטים, ואילו משלח ידה של שלו הוא מרצה במוסד אקדמי, ולכן הכנסותיה כבוררת בחו"ל אינם חייבים במס. אולם, בית המשפט העליון הפך את ההחלטה.

השופט יצחק עמית כתב בפסק הדין כי "מכלול עיסוקיה של המשיבה חרג באופן משמעותי מ'הוראת משפטים', והדבר אף בא לידי ביטוי בעובדה שמרבית הכנסותיה של המשיבה בתקופה הרלוונטית נבעו מעיסוקים אחרים זולת הוראת משפטים". הוא הוסיף כי "עיסוקה של המשיבה כבוררת בנוגע לסכסוך חוזי, אליה נבחרה מתוקף מומחיותה, מהווה חלק ממשלח ידה כפרופסור למשפטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully