וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת שלטים לקראת הבחירות בירוחם

רמי שני

19.11.2010 / 9:01

הבחירות למועצת ירוחם ולראשות המועצה נכנסו לישורת האחרונה, והמתמודדים עושים כל מה שהם יכולים כדי להתבלט. התושבים, מצידם, לא מתיימרים לחזות את התוצאות

הבחירות למועצת ירוחם ולראשות המועצה, נכנסו לישורת האחרונה. זוהי הישורת שעליה מרבית המשוכות וירוחם אינה יוצאת מהכלל. המתמודדים הפשילו שרוולים וכל אחד מהם חושף את עצמו לקהל כמה שיותר רחב וגדול, באמצעים שהוא יכול. המועמדים שמאחוריהם מפלגות ארציות, הביאו ליישוב את בכיריהן ואלו שמתמודדים ברשימה עצמאית, יצרו מוקדי הידברות כחוגי בית ואסיפות פעילים ותומכים.

משאל קצר שנערך ברחוב, לא העלה תוצאה מובהקת באשר למועמד בעל הסיכויים הרבים ביותר: "אילן אלמקיאס", "מוטי אביסרור", "מיכאל.. הוא חזק", "מוטי, רק מוטי", "אילן, ברור אילן", "מוטי וזהו!", "מה פתאום, מיכאל ולא אף אחד אחר", היו חלק מתשובות תושבי העיר. "יבחר זה שקיבל את הזכות לכך ביום השנה, לפני יום הכיפורים", קבעה נחרצות לקוחה בחנות בגדים. ספירת הקולות הזמנית: שליש לאביסרור, שליש לאלמקיאס, שלידש לביטון. אבל המשיבים, מציבים תנאי: "בלי להגיד את השם שלי בבקשה. אני לא רוצה שידעו שדיברתי" אמרה אחת העונות.

כשנשאלה מדוע היא איננה מעוניינת לחשוף את שמה, השיבה: "בירוחם כולם משקרים בבחירות. האנשים אומרים את האמת רק פעם אחת ורק במקום אחד: בקלפי. ככה שגם אם בסקרים נראית תמונה מסוימת, היא בטוח לא נכונה!".

מלחמת שלטים

בישוב מתקיימת מלחמת שלטים. פעילים תולשים (עם או בלי ידיעת מפעיליהם) שלטים של מתמודדים יריבים. המתמודדים החליטו כבר מזמן על מאבק נקי. עם זאת, אף אחד לא יכול לרוקן מטענים ישנים. רשימתו של אביסרור סובלת מכך באופן מובהק, בשל היותו 'הראש לשעבר של המועצה'. למטה שלו, הגיע השבוע פעיל, שבידו האחת שלט: "ראיתי איך מורידים אותם", הוא אמר ליושבת ראש המטה. אלא שבירוחם כמו בירוחם: גם מלחמת השלטים היא מאוד נקייה. הדבר אינו מורגש ברחובות והתמונות הענקיות אינן מותירות גלי אשפה כמו באירועים דומים בעבר.

המועמדים הקפידו להכין את השלטים מחומרים יקרים יחסית, דבר המביא להם יחס יותר מכבד. כמו בכל מקום אחר, ניתן לזהות את אופי השכונות, לפי מספר השלטים. השכונה המשולטת, היא זו של הדתיים והחרדים, בדרום העיר. שם, על סוגרי המרפסות בבלוקים, נתלו הרבה מאוד שלטים של הסיעה המתמודדת למועצת העיר: מורשת ירוחם המאוחדת; ש"ס ויהדות התורה בראשות מרדכי בטיטו.

אין תחזיות

מעט שלטי הבחירות נקשרים בעיקר למרפסות או לגדרות בתים. לוחות המודעות המפוזרים בעיר, ריקים כמעט לחלוטין ממודעות המועמדים. יש עליהם את הודעת הממונה על הבחירות, באשר לשמות הרשימות והמועמדים, מיקומי הקלפיות, מועד ההצבעה והמקומות המיוחדים להצבעת נכים ומוגבלי תנועה. מתוך 9 הקלפיות בעיר, רק שתיים מיועדות לאוכלוסייה זו.

אם התרדמת שאחזה בעיר בקשר לבחירת ראש מועצה עדיין קיימת, הרי שהמאבק על הזכות להכניס חברים למועצה צובר תאוצה. על הזכות הזאת מתמודדות 6 רשימות: 'הליכוד' בראשות מוטי אביסרור, 'ירוחם אחת' בראשות מיכאל ביטון, 'דרך חדשה' בראשות אילן אלמקיאס, 'מורשת ירוחם המאוחדת' בראשות מרדכי בטיטו (ש"ס+יהדות התורה), 'צעירים חושבים קדימה' בראשות דני לוגאסי ו'איחוד מנצח' בראשות אבי אשטמקר. המאפיין של רשימה זו, שמרבית חבריה המתמודדים למועצה הם ממוצא הודי. הסיסמה שאותה בחר אשטמקר לקחת אותו אל כיסא חבר המועצה: YES WE CAN.. מוכר?

ירוחם תתעורר ביום רביעי הבא למציאות שבה ראש המועצה הממונה עמרם מצנע יסיים את תפקידו ושמו של מחליפו יהיה כמעט בטוח. בישוב יש לא מעט אנשים הסבורים, כי צפוי להתקיים סיבוב שני בין המועמדים שיקבלו את מרבית הקולות. מי הם יהיו? לא ידוע. רבים מהמצביעים הבהירו, כי יהיה מי שיהיה המתמודד השני, הראשון כמעט בוודאות גמורה צפוי להיות מוטי אביסרור, "אבל" הם אומרים, "יש גם סבירות שזה יהיה קרב בין ביטון לאלמקיאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully