וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת

ניר צליק

17.11.2010 / 23:20

המסחר בניו יורק הסתיים במגמה מעורבת כשברקע נתוני מקרו שליליים. דאו ג'ונס איבד 0.1% ל-11,008 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.3% ל-2,476 נקודות ו-S&P 500 נסגר ללא שינוי על 1,179 נקודות

בזירת המקרו, מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.2% כשהאנליסטים חזו עלייה של 0.4% באוקטובר ביחס לחודש הקודם. נתוני התחלות הבנייה היו גרועים מהצפוי, והקצב המתואם שנתית עמד על 519 אלף התחלות כשהאנליסטים צפו ירידה מתונה יותר לקצב מתואם שנתית של 590 אלף התחלות בנייה באוקטובר ביחס לקריאה קודמת של 610 אלף התחלות.

בעקבות הביקוש הגדול מצד המשקיעים צפויה ג’נרל מוטורס (GM), אשר תערוך מחר הנפקה ראשונה לציבור (IPO), להגדיל את היקף ההנפקה ב-31%, מה שיהפוך את ההנפקה לגדולה בהיסטוריה של ארה"ב, כך דיווחה סוכנות הידיעות אי-פי, על פי אדם המקורב להנפקה. אתמול הודיעה GM כי תעלה את תמחור ההנפקה לטווח של 33-32 דולר למניה לעומת התמחור הקודם של 26-29 דולר למניה. GM מתכננת גם למכור מניות בכורה בשווי של עד 4.6 מיליארד דולר לעומת התכנון הקודם להנפקת מניות בכורה בשווי 3 מיליארד דולר. ההנפקה תתומחר היום לאחר נעילת המסחר בוול סטריט, ומניותיה של GM יתחילו להיסחר מחר.

ענקית האינטרנט גוגל הודיעה אתמול כי יריבתה אפל אישרה את אפליקציית Google Voice לאייפון, "לאחר כמעט שנתיים של המתנה", לדברי גוגל, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל. אפל דחתה בתחילה את האפליקציה, המאפשרת לבצע שיחות טלפון באמצעות שירות האינטרנט של גוגל, בטענה כי היא אינה מוסיפה יכולות חדשות למכשיר הסלולרי, אך מאוחר יותר אישרה יישומים דומים של חברות אחרות, מה שהוביל לפתיחת חקירה בנציבות התקשורת הפדרלית (FCC).

כנס בעלי המניות של מיקרוסופט שנערך אתמול נהפך למתקפה של המשקיעים על המנכ"ל סטיב באלמר והמייסד ביל גייטס, בשל מחירה הנמוך של המניה. כמה מהמשקיעים טענו כי יש לפרק את החברה למספר חברות קטנות. העיתון "סיאטל טיימס" דיווח כי בעלי המניות של מיקרוסופט כועסים על כך שמחיר המניה של מיקרוסופט נותר נמוך, למרות מכירות השיא של החברה, ורווחיה אשר עלו ברבעונים האחרונים על התחזיות.

הקמעונית המקוונת אמזון נכנסת לתחום הפקות הסרטים. החברה הודיעה כי היא פותחת את אתר אמזון סטודיוס, אשר נועד לסייע ליוצרי סרטים מתחילים להביא את סרטיהם למסך הגדול. אמזון מתכננת להעניק סכום כולל של 2.7 מיליון דולר ליוצרים שיגישו לה את היצירות הטובות ביותר עד סוף השנה הבאה.

רוש תפטר 4,800 עובדים

יצרנית ציוד הרשת ג'וניפר מתכננת לרכוש את Trapeze Networks, יחידת טכנולוגיה אלחוטית של Belden, תמורת כ-152 מיליון דולר, ובכך להגביר את מאבקה מול יריבתה הגדולה ביותר, סיסקו. עסקת המזומן מיועדת להרחיב את המומחיות של ג'וניפר בתחום הרשתות האלחוטיות ולשפר את עמדתה מול לקוחות עסקיים, ציינה החברה אתמול (ג') והעריכה כי העסקה תיסגר ברבעון הרביעי. טרפיז מתמחה במערכות רשתות אלחוטיות מקומיות, או WLAN, המסייעות למשתמשים להתחבר לרשת משלל מכשירים אלחוטיים.

חברת התרופות השווייצית רוש הודיעה היום כי היא צפוייה לקצץ 4,800 משרות במהלך השנתיים הקרובות, בעיקר בארה"ב, וזאת במטרה לחסוך 2.4 מיליארד דולר עד 2012. כמות המשרות שיקוצצו מהווה 6% מתוך 82 אלף עובדי רוש ברחבי העולם. הפיטורים צפויים להתבצע בחטיבות המכירות, השיווק והייצור - כך נמסר מרוש. 1,500 עובדים נוספים יועברו למשרות אחרות בתוך החברה.

במניות הישראליות, וריפון, ספקית פתרונות הסליקה, רוכשת את הייפרקום, מתחרתה האירופית, תמורת 485 מיליון דולר, פרמיה של 19.4% על שווי השוק של החברה. תחת תנאי העסקה, מחזיקי המניות של הייפרקום יקבלו על כל מניה שבידם 0.23 מיות של וריפון, מה שמקף להייפרקום שווי של 7.32 דולר למניה, כאשר מחירה של מניית החברה אמש בתום המסחר עמד על 6.13 דולר למניה, קרי, פרמיה של 19.4%. וריפון הציעה להייפרקום בעבר 290 מיליון דולר, אלא שבעלי המניות של החברה התנגדו. העסקה תלויה באישור בעלי המניות של הייפרקום, וצפויה להיסגר במהלך המחצית השנייה של 2011.

גילת סיימה את הרבעון עם הכנסות של 58 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הכנסות של 54.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הגולמי של החברה עלה ברבעון השלישי ב-19% ל-20 מיליון דולר, בהשוואה ל-16.7 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2009. הרווח הנקי ברבעון השלישי של השנה הסתכם ב-36.2 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 2.5 מיליון דולר. עם זאת, בניכוי המכירה והסכם הפשרה, רשמה החברה רווח נקי פעוט של 557 אלף דולר בלבד לעומת 522 אלף דולר ברבעון המקביל.

מגל רשמה הכנסות של 13.4 מיליון דולר, שיפור מסויים, של 16.9% לעומת הרבעון השני של השנה בו היו ההכנסות 11.4 מיליון דולר, אך ירידה משמעותית של 24.4% לעומת הרבעון המקביל בו עמדו הכנסותיה על 17.7 מיליון דולר. בשורה התחתונה, חתמה החברה את הרבעון עם הפסד נקי של 800 אלף דולר לעומת הפסד נקי של 700 אלף דולר ברבעון המקביל והפסד נקי של 1.5 מיליון דולר ברבעון הקודם.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully