וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים מזהירים: "היום התנהגנו בעדינות"

בתום הפגנה במהלכה התעמתו הסטודנטים עם המשטרה, סיפרו רבים מהם כי לא הופתעו מכך שהאירוע יצא משליטה: "תסכולם של הסטודנטים התפרץ היום". ארבעה שוטרים נפצעו ושבעה מפגינים נעצרו

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: דורון שטיין)

עם פיזור הפגנת הסטודנטים נגד חוק האברכים הערב (רביעי) בתל אביב, התפנו משתתפיה להגיב על האירוע, שהתפתח לכדי עימות אלים עם המשטרה. יו"ר אגודת הסטודנטים איציק שמולי, שנפגע מגז מדמיע ופונה לבית חולים, אמר כי "תסכולם של הסטודנטים התפרץ היום כתוצאה מהיחס האטום של הממשלה, שמפלה את הסטודנטים ביחס לאברכים במקום לעודד תעסוקה בקרב הציבור החרדי".

יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה למנהל בראשון לציון, יונתן קדם, אמר כי הוא חש "שלאנשים נשבר מהמצב הקיים. אנשים מדברים במסדרונות על להרחיב את המאבק ולהפוך אותו יותר אקטיבי. לא הופתענו מתגובת המשטרה, ואין לנו מטרה להתעמת. מצד שני אני בטוח שהאלימות רק תגבר עד שישמעו את קולנו. היום התנהגנו בעדינות".

נדב מבאר שבע, שהגיע להפגנה עם חבריו בשלושה אוטובוסים שיצאו מאוניברסיטת בן גוריון, אמר כי לדעתו ההתפרצות הייתה ספונטנית. זאת למרות שבהתאחדות הסטודנטים טענו כי זריקת רימוני העשן והפריצה מרחבת מוזיאון תל אביב תוכננה מראש. "כולנו הופתענו מתגובתה האלימה של המשטרה, שהשתמשה במכות וגז מדמיע. יש פה הרבה לחץ מתחת לפני השטח והיום הייתה רק המכה הראשונה. אף אחד לא מנסה לריב עם שוטרים, אך מתברר שזו הדרך האפקטיבית היחידה למחות בישראל". סטודנט מאוניברסיטת תל אביב אמר כי הם פועלים בדרך של הדברות. "הסטודנטים לא תקפו היום שוטרים, אלא להפך".

במשטרת מחוז ת"א דחו בתוקף את טענות הסטודנטים ואף ציינו כי נבדק החשד כי הסטודנטים עצמם השתמשו בגז כנגד השוטרים: "המשטרה לא השתמשה בשום שלב בגז מכל סוג. מדובר בהפגנה חוקית שהפכה לבלתי חוקית, כאשר המפגינים החלו לתקוף שוטרים. לא נקל ראש בהתנהגות זו". גורמים במשטרה אף ציינו כי המארגנים עצמם הודו שאיבדו כל שליטה על ההפגנה והשוטרים פיזרו את המפגינים באמצעים סבירים, בעוד שהסטודנטים הם אלו שהפעילו התנהגות אגרסיבית.

ניתן לפנות לבועז ווליניץ בכתובת bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully