וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים אלימים בין סטודנטים לשוטרים בת"א

17.11.2010 / 20:27

מאות סטודנטים התעמתו עם שוטרים בתל אביב במחאה על "חוק האברכים". הסטודנטים ניסו לחסום את הרחובות אבן גבירול, דה וינצ'י וקפלן, אך השוטרים פיזרו אותם בסיוע פרשים. שבעה סטודנטים נעצרו

מאות סטודנטים התעמתו עם המשטרה הערב (רביעי) מול תיאטרון הקאמרי בתל אביב, במחאה על "חוק האברכים" במסגרתו יוענקו מלגות לתלמידי ישיבות. המשטרה חסמה את צומת הרחובות שאול המלך ודה וינצ'י תוך איום שמפגינים שינסו לחצות אזור זה יעצרו. במקום התפתחו עימותים אלימים בין הסטודנטים לשוטרים, שהסתייעו בשוטרים רכובים על סוסים.

ההפגנה החלה ברחבת מוזיאון תל אביב, במטרה להביע תמיכה בחוק האברכים האלטרנטיבי, המציע לשלב את החרדים בשוק העבודה. המפגינים נשאו שלטים שעליהם הכיתוב: "אנחנו חרדים לעתיד המדינה" ו-"לא נשתוק כי ארצנו שינתה את פניה".
לאחר שמספר סטודנטים זרקו אבוקות עשן ופרצו לרחוב, השוטרים הפסיקו את האירוע וניסו לפזר את הסטודנטים, ואז החלה המהומה. בנוסף, עוכבו מספר אוטובוסים עם פעילים שהיו בדרכם להפגנה, כיוון שנשאו עימם צמיגים. מהמשטרה נמסר כי שבעה סטודנטים נעצרו.

יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי אמר בתגובה: "לא ניתן למשטרה לעצור את המחאה". בהתאחדות הודו הערב כי נציגיהם איבדו שליטה בנעשה במהלך הפגנה.

מוקדם יותר, כשהאירוע התנהל בצורה שלווה יותר, אמר מנחם גשייד, עוזרו של ס' שר הבריאות יעקב ליצמן כי פוליטיקאים רבים מתפרנסים מהאיבה בין הסטודנטים לחרדים. גשייד אמר כי "שינוי קיבלה 15 מנדטים מהשנאה, ואתם לא ראיתם שקל מזה. אני חושב שלכם מגיע כסף, חושב שצריך לעודד חרדים לצאת לעבודה. הממשלה צריכה להכיר בתארים של אברכים כתארים אקדמיים, לא פחות מסטודנטים שלומדים 'חרקירי יפני'. יש לנו יותר מדי אויבים מבחוץ כדי שנאפשר לעצמנו להיות מפורזים."

ירמי קפלן שהיה בעצמו סטודנט למשפטים באוניברסיטת תל אביב, הופיע בפני הסטודנטים בתחילת הערב, אך הלין על מספר המשתתפים הנמוך באירוע: "הם חוגגים יותר מדי ומתעניינים פחות מדי. כשהחרדים מפגינים רואים מאות אלפי אנשים ברחובות וכשהסטודנטים עושים זאת, יש רק קומץ".

להשוות את תנאי הסטודנטים

על פי הצעת החוק שהציעה אגודת הסטודנטים השבוע, הקריטריונים לקבלת קצבת אבטחת הכנסה יהיו זהים לשתי האוכלוסיות - תלמידי ישיבות וסטודנטים. הכוונה היא לסיוע לתלמידים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, שזקוקים למלגת קיום כדי לממן את לימודיהם. הזכאות למלגת הקיום תהיה לימודים כמעט מלאים (75% ממערכת השעות המלאה) ומצב סוציו-אקונומי נמוך - ללא תלות בנישואין או בפרנסת ילדים.

כמו כן לסטודנטים או לתלמידי הישיבות יותר לעבוד במקביל לקבלת הקצבה - אם מדובר בזוג המפרנס משפחה, הרי שיותר לו להשתכר עד 150% משכר המינימום, שהם כ-5,700 שקל בחודש, תוך המשך קבלת הקצבה. זאת לעומת המצב הקיים כיום, שלפיו מי שמשתכר יותר מ-1,200 שקל למשפחה מאבד את זכאותו למלגה.

בנוסף, הסטודנטים מגבילים את קבלת הקצבה עד לגיל 28 - לעומת המצב כיום, שבו האברכים מקבלים את המלגה ללא הגבלה.

התאחדות הסטודנטים מעריכה כי ההצעה שלה גם תקדם את השוויון בין סטודנטים לאברכים, וגם תעודד את האברכים לצאת לעבוד - בשל הגבלת הגיל, ובשל הזכאות לעבוד ולהשתכר במקביל לקבלת הקצבה. זאת בניגוד למצב הקיים, שבו קבלת הקצבה מותנית באי עבודה של התא המשפחתי (הכנסה שאינה עולה על 1,200 שקל בחודש).

ניתן לפנות לבועז ווליניץ בכתובת bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully