וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האש במגדל שלום: צוותי הכיבוי השתלטו על האש

אריאל נוי

17.11.2010 / 20:34

שריפה פרצה בקומות העליונות של מגדל שלום מאיר בת"א. רק כעבור למעלה מ-3 שעות הצליחו צוותי הכיבוי להשתלט על האש. ארבעה בני אדם נפגעו קל משאיפת עשן. נסיבות הדליקה נבדקות

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: דורון שטיין. קריינות: אביב אברמוביץ')

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השריפה במגדל שלום/מערכת וואלה!, צילום מסך

צוותי הכיבוי הצליחו הערב (רביעי) להשתלט על האש שפרצה במגדל שלום מאיר בתל אביב. השריפה פרצה אחר הצהריים בקומות העליונות של הבניין, ורק כעבור כשלוש שעות הושגה שליטה באש. כוחות גדולים של צוותי כיבוי בסיוע מנוף הגיעו למקום ובעקבות פעילות צוותי הכיבוי נוצרו עומסי תנועה כבדים באזור המגדל. המשטרה ביקשה מציבור הנהגים לנסוע בדרכים חלופיות בשל חסימת צירי תנועה, אולם עם השגת השליטה באש נפתחו מחדש הצירים.

ארבעה בני אדם נפגעו משאיפת עשן באירוע, ועל פי מספר דיווחים, המעליות במבנה הפסיקו לפעול. כוחות הכיבוי וההצלה סרקו את הבניין בכדי לבדוק אם ישנם לכודים באירוע. בשלב זה לא ידוע מה גרם לדליקה, אולם ככל הנראה היא פרצה בקומה ה-28, בחדר הטכני של הבניין, והתפשטה משם לקומות העליונות.

מוקדם יותר התייחס נציב שרותי הכבאות וההצלה, רב טפסר שמעון רומח לדיווחים על אפשרות כי חלקים מהמגדל יקרסו. רומח אמר כי "אין לכך חשש ממשי, אך היות שהאש בוערת במתחם כבר שלוש שעות, הוחלט לשלוח מהנדס שיבדוק את תקינות המבנה". לאחר שהושגה שליטה באש הוסר איום הקריסה.

רומח התייחס לאתגר שבהשתלטות על דליקה שמשתוללת בקומות כה גבוהות: "הבניין הוא ישן ומערכות השליטה שלו ישנות ולא מודרניות. כיוון שהשריפה הייתה בקומת המערכות, הן קרסו יחד עם החשמל. יחד עם זאת, בדקות האחרונות הצלחנו ליצור זרימה טובה של מים בקומות העליונות".

אורי סגל, מנכ"ל חברת מדן המתמחה בטיפול בנפגעים ומשפחותיהם בעת אירועים עם נפגעים, סיפר כי לאחרונה החברה הקימה במגדלי משה אביב מערכת שנועדה לפעול במקרים דומים. המערכת והנתונים שסיפקה אף הועמדו על ידי מנכ"ל חברת הניהול של הבניין, הנחשב לגבוה במזרח התיכון, לרשות המשטרה. "אין לי ספק שהמגדלים הגבוהים שצצים כפטריות מחייבים חשיבה חדשה לגבי היערכותנו לאירועים עם נפגעים", אמר סגל.

לפני כשלושה שבועות פרצה שריפה במבנה מפורסם אחר בעיר, בניין עיריית תל אביב, ברחוב אבן גבירול. ארבעה צוותי כיבוי השיגו שליטה על השריפה לאחר שפינו את הבניין. השריפה פרצה אז באחד המשרדים והתפשטה בקומה השלישית והרביעית. כוחות הכיבוי הסתייעו במנופים כדי להשתלט על האש.

עדכון ראשון: 16:54

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully