וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב של צפת: "ברוורמן בייש את מפלגתו המדולדלת"

מוטי לוי

17.11.2010 / 16:10

הרב שמואל אליהו הגיב לדרישת השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן להשעותו, לאחר שקרא לא למכור דירות לערבים בעיר. הרב: "אם יש לפטר אותי - יש לפטר אלפי רבנים שחושבים כמוני"

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, הגיב בצהריים (רביעי) לדרישתו של השר אבישי ברוורמן להשעותו מתפקידו על רקע קריאתו שלא להשכיר דירות לערבים בעיר. אליהו אמר לוואלה! חדשות כי "מפלגת העבודה הקימה את מדינת ישראל כשבידה היו שני דגלים, גאולת קרקעות ועבודה עברית. השר ברוורמן מבייש את מורשת המפלגה שהוא מייצג ואת שאריותיה המדולדלות".

הרב אליהו טען עוד כי אילו העבודה הייתה מאמצת את דרכו של ברוורמן גם הקרן הקיימת לישראל העוסקת בגאולת קרקעות למען המדינה היהודית לא הייתה קיימת. עוד הוסיף אליהו כי "צריך להזכיר לשר ברוורמן שגם הוא מחויב להחלטות הממשלה, שאימצה באישור שר המשפטים את תקנון הקרן הקיימת לישראל שלא מתירה למכור אדמות או בתים למי שאינו בן העם היהודי".

"עוד צריך להזכיר לשר ברוורמן את ההחלטה ל'ייהוד הגליל', שמטרתה לשמור על האופי היהודי של הגליל, כמתחייב מהצהרת העצמאות של המדינה כ'יהודית ודמוקרטית'", אמר רבה של צפת.

"אם יש לפטר אותי, יש לפטר את אלפי הרבנים שפוסקים כמוני. אם יש לפטר אותי בגלל שפסקתי הלכה לאסור מכירת דירות לנוכרים, יש לפטר את כל שרי הממשלה שחתומים על הלכה זו בדיוק. די לצביעות!", סיכם הרב אליהו.

"מסכת הסתה גזענית"

מוקדם יותר היום פנה השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן לשר המשפטים יעקב נאמן בדרישה להשעות את הרב אליהו מתפקידו על רקע התבטאויותיו וקריאתו לציבור היהודי בצפת שלא להשכיר דירות לערבים. לדברי השר ברוורמן, "הרב אליהו הפך לסיכון חברתי לתושבי הגליל כולם". בנוסף ביקש השר ברוורמן משר המשפטים להגיש קובלנה נגד הרב אליהו.

"הרב אליהו, המקבל את משכורתו מן הקופה הציבורית, מנהל מזה שנים מסכת ממושכת של הסתה גזענית כלפי האוכלוסייה הערבית", כתב ברוורמן. "הוא פורש את משנתו הקיצונית במגוון אמצעי תקשורת ובפני קהלים שונים ומנצל את תוארו כרבה של העיר צפת על מנת לפסוק כנגד משכירי דירות לאזרחים הערבים ובכך פוגע במרקם היחסים שבין יהודים וערבים תושבי הגליל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully