וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ לא שיכנע את שרי ש"ס לתמוך בהקפאה

17.11.2010 / 15:06

ראש הממשלה נועד עם חברי הקבינט השרים ישי ואטיאס וניסה לשדל אותם לתמוך בחידוש ההקפאה, אולם אלו לא השתכנעו. מאזן הכוחות בקבינט בנושא ההקפאה מאוזן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ועוזרו הקרוב עו"ד יצחק מולכו, נפגשו היום (רביעי) לאחר ישיבת הקבינט עם יו"ר ש"ס אלי ישי ועם שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס כדי לנסות לשכנעם לתמוך בהקפאת הבנייה בהתנחלויות. עם זאת, מש"ס נמסר כי השניים לא השתכנעו לתמוך ברעיון ולא חל כל שינוי בעמדתם.

ההצבעה על חידוש ההקפאה דרושה את אישור הקבינט בו חברים 15 חברים. לפי המסתנן, שבעה מחבריו תומכים בהצעה, שישה מתנגדים והשרים אטיאס וישי מתנים את הימנעותם בהצבעה בשלושה תנאים: שהבנייה בירושלים תתחדש באופן מיידי, שראש הממשלה יבטיח שבתום תקופת שלושת החודשים הנוספים של ההקפאה תחל הבנייה מחדש, ומעבר לכך הם דורשים התחייבות כתובה מנשיא ארה"ב ברק אובמה כי זו תהיה תקופת ההקפאה האחרונה. אילו פני הדברים יישארו כמו עכשיו, צפויה ההחלטה לעבור.

בתוך כך, ההתנגדות לחידוש הקפאת הבנייה תוקפת את ראש הממשלה גם מקרב בכירי ממשלתו. מרבית חברי סיעת הליכוד השלימו הבוקר את חתימתם על עצומה הקוראת שלא לחדש את הקפאת הבנייה, גם לא תמורת העסקה שהממשל האמריקאי מציע. בכללם שני המכהנים כמשנה לראש הממשלה השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום וכן השר לנושאים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון. מלבדם חתמו על העצומה גם השר בני בגין ושר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין וכן סגני השרים איוב קרא, גילה גמליאל ולאה נס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully