וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אמסלם: "גם בהוראת הרב עובדיה לא אתפטר"

פנחס וולף

17.11.2010 / 13:28

חבר הכנסת של ש"ס הבהיר במסיבת עיתונאים כי לא יתפטר נוכח הביקורת הגוברת במפלגתו, גם אם המר"ן יורה לו לעשות כן. באחרונה גברה נגדו הביקורת בשל עמדותיו בעד לימודי ליב"ה ויציאה של אברכים לשוק העבודה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

חבר הכנסת הרב חיים אמסלם (ש"ס) כינס היום (רביעי) מסיבת עיתונאים נוכח הביקורת הגוברת נגד התנהלותו בתוך המפלגה והמשיך בקו הנוקשה שהציג נגד בכירי ש"ס. אמסלם קבע כי גם אם מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף יאמר לו להתפטר מהכנסת הוא לא יעשה כן. "אף אחד לא יכול לגרום לי להתפטר מהכנסת חוקית ומוסרית, לאור פניות מהציבור אינני רשאי להתפטר. חבל שהרב עובדיה יוסף לא מכיר את כל אותן פניות", אמר לשאלת וואלה! חדשות.

"המנדט שייך חד משמעית לציבור שבחר בי ותמך בי בצורה ברורה בכל כוחו, אינני רשאי לתת אותו לאיש ולא אתן אותו", אמר הרב והוסיף כי "לצערי הרב מאז היבחרי לכנסת מנועה כניסתי החופשית לביתו של מרן גדול הדורש, הרב עובדיה יוסף, שאני מכירו ומעריכו ללא גבול. אין בש"ס מי שמכירו ולמד מתורתו יותר ממני. אותי ילמדו מיהו הרב עובדיה יוסף? טרמפיסטים? נחסמתי עד כדי כך שדעותיי מעוותות פעם אחר פעם. כשכבר זומנתי אל הרב כמו בשימוע הקודם ונתתי הסברים והבהרות, הפכתי את הקערה על פיה. מרן אמר: 'ר' חיים, כבודו תלמיד חכם, מי יכול לפגוע בתלמיד חכם? אני אפגע בתלמיד חכם?".

"מה רע בלימודי ליב"ה?"

אמסלם פירט שוב את דעותיו שהרגיזו את בכירי ש"ס, ביניהם דרישתו להכנסת לימודי הליב"ה למוסדות החינוך החרדים, דרישתו מהחרדים לצאת לעבוד, ועמדתו בנושא הגיור. בנוגע ללימודי הליב"ה, אמר אמסלם כי, "מה רע בלימודי ליב"ה, שילד ידע לעשות חשבון פשוט ולחבר משפטים בשפה זרה? מרבית הרבנים חושבים זאת אך הם מפחדים".

"בעת האחרונה ובייחוד בשבוע האחרון, התנהל מסע רדיפה, הכפשות, איומים בחרמות, מלווה בשקרים בוטים, הן כלפי הציבור והן כלפי הרבנים עמם אני מתייעץ, אצל רבנים שאין להם בעולם אלא דל"ת אמות של הלכה ואינם מעורים באקטואליה ובפוליטיקה. ניצלו את היותי שוהה בחו"ל כדי להציג מצגי שווא ומאמציהם נשאו פרי והצליחו להוציא מהרבנים מכתבים חריפים על סמך מידע שקרי בתוספת לחצים כבדים. זה גרם לחילול שם שמים וביזוי דעת תורה", אמר.

בנוגע לתוכניותיו לעתיד, סירב הרב אמסלם לומר אם בכוונתו להתמודד בכנסת הבאה ברשימה אחרת. "מפלגה היא רק פלטפורמה", אמר. "הבנתי שעם ישראל רוצה לראות בי מנהיג ושליח לדעותיו. אתם תראו אותי בכנסת הבאה". במהלך דבריו, אמסלם התייחס לפרסום שלפיו רבו, הרב מאיר מאזוז, הוציא בשבוע שעבר מכתב נגדו, ואילו היום הוא העביר מכתב הפוך. לדבריו, "גדולתו של אדם לומר הטעו אותי, טעיתי, שגיתי, ואני חוזר בי מדבריי".

בש"ס סירבו להתייחס לדבריו של ח"כ אמסלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully