וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח בן דרור: חוסר תיאום בין הרווחה למשטרה

17.11.2010 / 11:46

הוועדה שהוקמה במשרד הרווחה קבעה עוד כי היו "קצוות פרומים" בתקשורת שבין שירותי הרווחה ובריאות הנפש. עם זאת, השופט העריך כי שירותי הרווחה לא יכלו למנוע הרצח

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הוועדה שהוקמה במשרד הרווחה לבדיקת רצח ילדי משפחת בן דרור על ידי אביהם איתי בן דרור מתחה היום (רביעי) ביקורת חריפה על חוסר התיאום בין רשויות הרווחה למשטרה, אולם היא קובעת כי היה רשויות הרווחה לא יכלו למנוע את הפגיעה של האב בילדיו. השופט פיזם אמר בפתח דבריו כי התגלו "קצוות פרומים בתקשורת שבין שירותי הרווחה ובריאות הנפש".

מסקנות הוועדה קובעות כי לא היה דיווח יזום של בית החולים הפסיכיאטרי בו היה מאושפז בן דרור לפני הרצח על לשירותי הרווחה סיום האשפוז, עובדה זו נודעה לרווחה מהמשפחה עצמה. עוד נקבע, כי לא היה תיאום ולא דיווח הדדי בין המרכז לשלום המשפחה שבו טופלה אשתו של בן דרור, לילך שם-טוב לבין מחלקת הרווחה בכפר יונה שם גרה וטופלה המשפחה. כמו כן, ההחלטה על הפסקת הפיקוח על המפגשים שבין איתי והילדים התקבלה בשירותי הרווחה ללא התייעצות וללא בקשת חוות דעת מהפסיכיאטרים. הדו"ח הועבר לפרקליטו של בן דרור וכן לאם הילדים לילך.

השופט פיזם, שציטט את שירו של חיים נחמן ביאליק "על השחיטה" בפתח דבריו, ביקר את המשטרה שלדבריו לא שיתפה עם הוועדה פעולה. "עד עצם היום הזה לא קיבלנו מהם את החומר", אמר. ד"ר גד לובין, חבר הוועדה הוסיף כי "הרוצח לא היה חולה נפש, אם היה חולה, האתגר שלנו בכל הנוגע להערכת הסיכון שלו היה קל יותר".

"הרוצח לא היה חולה נפש"

שר הרווחה יצחק הרצוג שיזם את הבדיקה ונכח בעת הצגת מסקנות הוועדה אמר כי המשרד שהוא עומד בראשו יתנגד לעלייתו לקבר הילדים של בן דרור. "המשרד יתנגד, למען שלומם של אלו שעדיין בחיים, יש פה קווים אדומים שטרם נחצו. אותם קווים שנדחו דורשים דיון מחודש ברמה האינטלקטואלית ובכלל לגבי הגדרת האלמנטים שקובעים האם אדם מסוכן או לא". יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, איציק פרי התייחס למסקנות ואמר כי הן מוכיחות ש"האצבע המאשימה כלפי רשויות הרווחה טעתה בכתובת".

בן דרור הואשם שרצח בסוף חודש יולי את שלושת ילדיו: אור בן 5, רוני בת 8 ועומר בן 10. מחקירת המשטרה הראשונית לאחר הרצח עלה כי האב השכיב את ילדיו לישון ואז רצח אותם בדקירות וכיסה את הגופות בשמיכות. מכתב האישום עולה, כי בתחילת חודש יולי רכש בן דרור סכין חדה באורך של 18 סנטימטרים וכן סכין נוספת באורך של 13 סנטימטרים והסתיר אותן מעל מקרר הדירה. כמו כן, רכש בן דרור נייר דבק רחב. עוד עולה מכתב האישום כי הוא אגר כמות גדולה של כדורי הרגעה מסוג קלונקס וכדורי שינה מסוג בונדורמין וכן רכש משקאות אלכוהוליים, שישמשו אותו לניסיון ההתאבדות לאחר ביצוע הרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully