וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: הסיבה השכיחה לאשפוז ילדים - נפילות

אריאל נוי

17.11.2010 / 10:48

לאחר מותה הטראגי של הילדה מנתניה שנפלה מדירתה, מפרסם ארגון "בטרם" מחקר שממנו עולה כי כ-40% מהילדים המאושפזים בבתיה"ח נפגעו מנפילה. "ההורים לא הטמיעו עובדה זו"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ארגון "בטרם", המרכז הלאומי לבטיחות ולבריאות ילדים, פרסם היום (רביעי) נתונים של מחקר שמהם עולה כי הסיבה השכיחה לאשפוז – כ-40% ממקרי האשפוז, בקרב ילדים עד גיל 17 היא נפילה. עוד מצביעים נתוני הדו"ח, כי ככל שגיל הילד עולה, כך קטן מספר המתאשפזים עקב נפילות. 62% מהאשפוזים של ילדים עד גיל שנה מקורם בנפילה, עד גיל 4 - 44%, עד גיל 9 כ – 40%, עד גיל 14 כ -32% ועד גיל 17 כ – 17%. מרבית הנפילות מתרחשות בבית הילד.

עוד עולה מהנתונים כי קבוצות הסיכון לפגיעות קטלניות הם ילדים צעירים עד גיל 9 ובמיוחד עד גיל 4. שרון לוי, החוקרת הראשית של המרכז הלאומי לבטיחות ולבריאות ילדים, סיפרה לוואלה! חדשות כי "המחקר הסתיים בסוף הקיץ השנה. בדקנו 507 הורים לילדים. ממצאי הסקר מדאיגים במיוחד. אנחנו תמיד מנסים להבין מה עובר בראש של ההורה הישראלי המצוי - אומנם רואים שינויים לאורך זמן אך לא מהר מספיק ובינתיים משלמים מחיר כבר מאוד".

לדברי לוי, מהמחקר עולה שלהורים אין מספיק מידע כיצד למנוע תאונות ואסונות. "נפילות למשל זה הבעיה הכי נפוצה. ההורים לא הספיקו להטמיע עובדה זו וזה לא חלק מהתודעה הציבורית". לוי אמרה כי "שאלנו הורים עד כמה הם יכולים למנוע תאונות. 31% מרגישים שאין להם מה לעשות. זה בעיה שהורים בארץ לא מבינים שיש מה לעשות. אומנם לא תמיד זה אחריות של ההורה אבל להורים יש תפקיד גדול".

הארגון מנסה לקדם זה מספר שנים את נושא הבטיחות בבית ולעגן אותו באמצעות אמות מידה שיחייבו בנייה של בתים בטוחים לילדים. בין היתר, הוגשה לפני מספר שנים הצעת חוק על ידי ח"כ זבולון אורלב שקראה להתקנת מיגון בחלונות למניעת נפילת ילדים מגובה. דני אנגל, מנכ"ל בטיחות אנוש, ומחבר "המדריך המלא לבטיחות בבית" מסר את ההמלצות למניעת אסונות. "בבית שאין בו סורגים מומלץ להרחיק כל רהיט או חפץ שאפשר לטפס עליו מהחלון. הגיל 6-8 הוא בעייתי מכיוון שהילדים מסוגלים להביא כיסא לבד, לכן אסור בגילאים האלה להשאיר ילדים לבד בבית". לדברי אנגל יש תקנים למעקה של חלון: "התקן הוא מעקה בגובה 115 ס"מ זהו תקן רשמי כל קבלן חייב לבנות בתקן הזה". בארגון ציינו כי רשתות בחלונות למניעת כניסת חרקים לבית אינן מגנות מפני נפילות ילדים.

ילדה בת 7 נפלה אל מותה

אמש נפלה ילדה בת 7 אל מותה מדירה בקומה השביעית ברחוב מלחמת ששת הימים בנתניה. צוותים רפואיים של מד"א שרון שהוזעקו למקום מצאו אותה מוטלת על הכביש והחלו לבצע בה פעולות החייאה, אולם לאחר זמן קצר נקבע מותה.

מהחקירה עולה כי הילדה הושארה בדירה ללא השגחת הוריה או כל מבוגר אחר יחד עם שלושה ילדים נוספים בגילאים 4, 6 ושנתיים. האם יצאה מהבית לצורך ביצוע סידורים והשאירה את הילדים ללא השגחה. הילדה שנהרגה ניסתה ככל הנראה להוריד כביסה מחבלי הייבוש המתוחים מחוץ לחלון הבית, אך היא מעדה ונפלה אל מותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully