וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי הליכוד: "מתנגדים לחידוש ההקפאה"

17.11.2010 / 10:15

רוב חברי סיעת הליכוד, כולל שני המכהנים כמשנה לרה"מ, השרים סילבן שלום ומשה יעלון חתמו על עצומה בה הביעו את התנגדותם לחידוש הקפאת הבנייה. "יש לקיים את החלטת השרים בקבינט", נכתב

מרבית חברי סיעת הליכוד השלימו הבוקר (רביעי) את חתימתם על עצומה הקוראת שלא לחדש את הקפאת הבנייה בהתנחלויות גם לא תמורת העסקה שהממשל האמריקאי מציע, ובכללם מספר שרים בכירים. בעצומה שיזמו ראשי רשויות ביו"ש נכתב כי "אנו, שרי הליכוד וחברי הסיעה בכנסת, מביעים התנגדותנו להקפאת הבנייה בישובים היהודיים ביהודה ושומרון".

עוד נכתב כי "יש לקיים את החלטת השרים בקבינט המדיני-ביטחוני ביום 25 בנובמבר 2009 לפיה 'עם תום ההשהיה הממשלה תשוב ליישם את מדיניות הממשלות הקודמות בנושא הבנייה ביהודה ושומרון'".

על העצומה חתמו שני המכהנים כמשנה לראש הממשלה השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום וכן השר לנושאים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון. מלבדם חתמו על העצומה גם השר בני בגין ושר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין וכן סגני השרים איוב קרא, גילה גמליאל ולאה נס. גם יו"ר הקואליציה זאב אלקין, יו"ר ועדת הכנסת יריב לוין וחברי הכנסת דני דנון, ציפי חוטובלי, חיים כץ, ציון פיניאן ומירי רגב.

15 מתוך 27 חברים חתמו

נאמנו של נתניהו במפלגה, ח"כ אופיר אקוניס, שוקל לצרף את חתימתו לעצומה. עם זאת, הוא הדגיש כי זה אקט שמטרתו להעביר מסר לאמריקאים ולא לראש הממשלה. "האמריקאים לא מביאים שום תכנית כתובה, ולכן כרגע אין מה לדון בהצעה", הוא אמר. עם חתימתו, מספר החותמים על העצומה יגיע ל-15 מתוך 27 חברי סיעה. מבין חברי הכנסת שאינם שרים או סגני שרים, כרמל שאמה-הכהן הוא היחיד שלא מתכוון לחתום על העצומה.

בתוך כך, המשנה לראש הממשלה השר משה יעלון התייחס בראיון לקול ישראל למחלוקת בנוגע להצעה האמריקאית להקפאת הבנייה ואמר כי "אנחנו כממשלה קיבלנו החלטה על עשרה חודשי השהיית בנייה כמחווה לאובמה ואמרנו בצורה מפורשת שזה ייגמר ללא שום תנאי". לדבריו, "כעת האמירה שלנו עומדת למבחן ויש חשיבות לאמירה זו גם כלפי פנים ובוודאי כלפי חוץ. יש כאן כניעה לתכתיב פלסטיני ולאמריקאים בצורה שתקרין על אמינותנו. מעמדנו ייחלש גם אסטרטגית". יעלון הוסיף כי "זו סוגיה מהותית. זה לא עניין פוליטי ולא קריאת תיגר על ראש הממשלה. כשרים, חובתנו להציג עמדתנו".

לשכת רה"מ מסרה הבוקר כי בשיחות בין ראש הממשלה למזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון לא דובר כלל על אזכור ירושלים בנייר ההבנות. הגורמים מסרו כי סוכם שבמידה שתהיה הארכת הקפאה בשלושה חודשים, היא תתבצע במתכונת של ההקפאה הראשונה, ללא ירושלים. כך גם לגבי הבטחת האמריקאים שלא ידרשו הקפאה נוספת. "זוהי עמדה ישראלית ברורה ובלתי מתפשרת - אין הקפאה בירושלים בשום שלב", אמרו. "עמדה ישראלית זו ידועה לממשל האמריקני. חילוקי הדעות עם ארה"ב בנושא זה אינם חדשים ולא השתנו. לכן, מטבע הדברים, נושא זה לא נידון כלל במסגרת המגעים האחרונים בין ישראל לבין ארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully