וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל וארה"ב דנות בחשאי בנושא האירני

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.11.2010 / 10:00

העיתון הכוויתי "א-ראי" דיווח כי משלחת ישראלית הגיעה בחשאי לארה"ב על מנת לדון על הנעשה באירן ולבנון. לדברי העיתון, ישראל לא מתכננת תקיפה באירן

משלחת ישראלית רמת-דרג הגיעה בחשאי לוושינגטון כדי להיפגש עם בכירים בממשל האמריקאי ולדון עימם על שורה של נושאים, ביניהם אירן ולבנון – כך דיווח הבוקר (רביעי) העיתון הכוויתי "א-ראי". על פי העיתון, "בניגוד למה שחושבים, ישראל אינה מתכוונת לתקוף באירן והיא לא זו שמעודדת את ארה"ב לעשות זאת". מקורות אמריקאים שהשתתפו בפגישות מסרו עוד כי ישראל אינה מתכוונת "להצית עימות בגבול הצפוני עם חיזבאללה".

העיתון דיווח עוד כי ראש המשלחת הישראלית פתח את הפגישה עם הבכירים האמריקאים בציון שורת ההצלחות "שהשיג העולם במאבקו באירן", ביניהן הווירוס שהושתל במחשבי תכנית הגרעין האירנית. בנוסף הציגו הישראלים מידע מודיעיני המאשר כי תכנית הגרעין האירנית "ניצבת כעת מול בעיות רבות" וכל מתקפה צבאית על מתקני הגרעין באירן תשנה את דעת הקהל האירנית והעולמית לטובת המשטר באירן.

לטענת משתתפי הפגישה, הישג נוסף שהשיג העולם במאבקו בטהרן היה הטלת סנקציות כלכליות מצד האו"ם. "אפילו מוסדות פיננסים בלבנון נאלצו לנתק את קשריהם עם המוסדות האירנים". עוד דווח כי הבכירים הישראלים הביעו שביעות רצון מהברית הבינלאומית שבנתה ארה"ב במאבק באירן.

גורם אמריקאי בכיר מסר עוד לעיתון כי "חיזבאללה נמצא במשבר (...) שכן הגבול עם ישראל שקט מאי-פעם ולכן חיזבאללה מבין שאם יצית מלחמה חדשה מול ישראל, היא תהיה קשה מאד ומזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לא יוכל להתנצל הפעם בפני הלבנונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully