וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה לילית על יצהר: שני מתנחלים נעצרו

יהושע בריינר

17.11.2010 / 8:33

משטרת מחוז ש"י פשטה על ההתנחלות שבשומרון ועצרה שני צעירים בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע. המתנחלים ביצהר: "מדובר ב'תג מחיר' משטרתי"

משטרת מחוז ש"י וכוחות של משמר הגבול, פשטו הלילה (רביעי) על ההתנחלות יצהר שבשומרון. במהלך הפעילות שכללה גם את ישיבת "עוד יוסף חי" נעצרו שני צעירים בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע. סמוך לשעה 2:00 הבחינו הכוחות ברכב מסוג סובארו שנכנס ליישוב. הם הורו לרכב לעצור ושניים משלושת יושביו נמלטו מהמקום. לאחר מרדף קצר נעצרו שניים מנוסעיו.

בחיפוש ברכב נתפסו כובעי גרב, כפפות, סכינים, תרסיס פלפל ואבנים. שני החשודים, בני 18 ו-21 נעצרו לחקירה ונבדקת מעורבותם באירועי הפרות סדר קודמים באזור. ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי "בפעילות משותפת של יס"מ וכוחות מג"ב, בוצעה פעילות בכל ההתנחלות יצהר לאיתור דרושים לחקירה".

המתנחלים ביצהר הגיבו בזעם וטענו כי "במהלך הפשיטה, השוטרים הפכו מיטות וביצעו חיפושים נרחבים, תוך כדי שהם אוחזים ברובי צבע". לטענת גורמים ביצהר, "מדובר ב'תג מחיר' משטרתי ובניסיון נוסף של המשטרה והשב"כ להתנכל לישיבה ולראשיה".

אברהם בנימין, דובר ההתנחלות יצהר, אמר כי ישנה כוונה לפנות לערכאות משפטיות, מכיוון שפשיטת המשטרה הייתה לטענתו בלתי חוקית. לדבריו, "המשטרה באה לעשות כאן 'תג מחיר' משטרתי בהגדרה. הם הגיעו לכאן בהרגשה שמדובר מינימום בפשיטה על ה'מרמרה', אחרת לא ברור מדוע היו חמושים ורימוני הלם על הווסטים וחמושים ברובי צבע". בנימין הוסיף כי "השוטרים הגיעו לישיבה ללא צו חיפוש ולאחר שהפכו אבן על אבן בחדרים ויצאו ללא דבר, הם החליטו לעצור יושבי מכונית, בדרכם החוצה מן היישוב".

בתחילת החודש פורסם בוואלה! חדשות כי משרד החינוך עצר תקצוב בסך מאות אלפי שקלים לישיבת "עוד יוסף חי" שבראשה עומד מחבר הספר השנוי במחלוקת "תורת המלך", הרב יצחק שפירא. עוד דווח כי גם משרד הרווחה מתכנן להפסיק את תקצוב המוסד. בתגובה לכך אמרו בישיבה כי "בפועל, אנו בישיבה חשים שוב ושוב את ההיפך הגמור. בתדירות ראויה לציון מנסה הממסד שוב ושוב לרמוס את זכויותינו הבסיסיות, כאדם שדעתו השתבשה והוא מנסה לפגוע בכל דרך במישהו שהעז לחייך מולו ברחוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully