וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההקפאה תאושר רק אם יתקבלו תנאי ישראל"

פנחס וולף, מערכת וואלה! חדשות

17.11.2010 / 0:10

לדברי גורם מדיני בי-ם, רה"מ "עומד בתוקף על קבלת התנאים החיוניים לביטחון ישראל. אם יתקבל נייר שיכלול את כל המרכיבים שסוכמו עם קלינטון, נתניהו יביאו לאישור הקבינט. אם לא - הוא לא יביא אותו לאישור"

תאגיד כאן

גורם מדיני בירושלים ניסה להסביר אמש (שלישי) מה עומד מאחורי העיכוב בהחלטה על חידוש הקפאת הבנייה בהתנחלויות. לדברי הגורם, "ראש הממשלה בנימין נתניהו עומד בתוקף על קבלת התנאים החיוניים לביטחון המדינה ולאינטרסים המדיניים שלה". הוא הוסיף, כי "אם יתקבל נייר שיכלול את כל המרכיבים האלה, כפי שסוכם עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, ראש הממשלה יביא אותו לאישור הקבינט בנחישות ובעצמה, כי הוא משוכנע שזה הדבר הנכון למדינת ישראל. אם לא יתקבלו הדברים החיוניים לביטחון ולאינטרסים הלאומיים, הוא לא יביא זאת לקבינט".

בתוך כך, "מורדי הליכוד" העלו אתמול הילוך במאבקם נגד ראש הממשלה נתניהו, על רקע כוונתו לחדש את הקפאת הבנייה. יחד עם ראשי מועצת יש"ע הם החלו בהחתמה של שרים וחברי כנסת על מכתב לנתניהו, בו הם מביעים את התנגדותם לחידוש ההקפאה בתמורה לחבילת ההטבות האמריקאיות. חברי הכנסת מתכוונים להגיש את המכתב לנתניהו עוד לפני ההצבעה הצפויה בנושא בקבינט המדיני-ביטחוני.

ח"כ ציפי חוטובלי, מיוזמי המכתב, הסבירה כי "המכתב נועד להעביר מסר חד וברור לראש הממשלה - סיעת הליכוד מתנגדת למהלך הפסול של הארכת ההקפאה וקוראת לרה"מ לשמור על העקרונות אותם הוא עצמו הציע. אסור למכור אינטרסים לאומיים עבור כסף".

במכתב עצמו מציינים הח"כים: "אנו, שרי הליכוד וחברי הסיעה בכנסת, מביעים את התנגדותנו להקפאת הבנייה בישובים היהודים ביהודה ושומרון. יש לקיים את החלטת השרים בקבינט המדיני ביטחוני מיום 25.11.09, לפיה עם תום ההשעיה, הממשלה תשוב ליישם את מדיניות הממשלות הקודמות בנושא הבנייה ביהודה ושומרון".

חברי הכנסת מוסיפים וכותבים לנתניהו: "מעבר לחובתנו ורצוננו, כנציגי הליכוד בכנסת ובממשלה, לעמוד על ערכי הליכוד וההתיישבות, אנו סבורים כי קבלת ההצעה העכשווית תהיה צעד חמור, וזאת בין היתר מהטעמים הבאים: התחייבות יש לכבד - כולנו חזרנו והבטחנו שההקפאה הינה חד פעמית ושבתום תקופת ההקפאה נשוב לבנות כפי שהיה קודם. אין שום הצדקה להפר התחייבות זו, החקוקה היטב בזיכרון הקולקטיבי של אזרחי המדינה והעולם כולו. קווים אדומים יש לחזק ולא למחוק - אנו עומדים בפתחו של משא ומתן קשה, במהלכו ילחצו עלינו לחצות קווים אדומים שאסור לחצות".

המתנחלים ביו"ש הכריזו על שביתה

במקביל למכתב של מורדי הליכוד, המתנחלים ביהודה ושמרון הכריזו על שביתת אזהרה כנגד מה שהם מכנים "ההתקפלות המבישה, הכניעה החוזרת של ראש ממשלת ישראל בפני הלחץ האמריקני-פלסטיני והכוונה להקפיא מחדש את הבנייה ביהודה ובשומרון".

ביום ראשון הקרוב תתקיים שביתת אזהרה כללית ומלאה, ברשויות ביהודה שומרון. השביתה תכלול את המועצות האזוריות שומרון ובנימין וכן את המועצות המקומיות שהודיעו עד כה על השתתפותן: קדומים, קרני שומרון, אפרת, קריית ארבע ובית אל.

ראשי המטה המשותף של ועדי המתיישבים בשומרון ובבנימין ו"תנועת קוממיות", יוזמי המהלך, הודיעו כי מדובר בשביתת אזהרה, שתכלול את המערכות המוניציפליות וכן השבתה כללית של מוסדות החינוך, במטרה ל"התריע מפני המשמעויות והסכנות הנובעות מהארכת הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון".

המתנחלים מבטיחים כי הם "יעלו לירושלים ויפגינו כנגד ההתקפלות והכניעה וימחו כנגד כוונת ראש ממשלת ישראל לאשר את הארכת ההקפאה, מול משרד רה"מ בירושלים במהלך ישיבת הממשלה".

בקרב המשתיישבים מבהירים כי "שביתת האזהרה הינה יריית הפתיחה למאבק חסר פשרות שינהלו המתיישבים ותומכיהם נגד ראש הממשלה אם חלילה יצעד במסלול הגירוש והעקירה".

עדכון ראשון: 23:10, 16.11.10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully