וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים נגד ההקפאה: נתניהו מקים פה מדינה ערבית

מוטי לוי

16.11.2010 / 21:27

רבנים מכל גוני הציונות הדתית התכנסו בירושלים בכדי לגבש דרכי פעולה נגד חידוש הקפאת הבנייה בהתנחלויות. הרב יהושע שפירא לש"ס: אתם מסתירים עובדות מהרב עובדיה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: יותם בן-דוד)

בירושלים התקיים הערב (שלישי) כנס חירום של רבנים מהציונות הדתית, לקראת אפשרות של הקפאה נוספת בבנייה ביהודה ושומרון. בהודעה שפורסמה על ידי המארגנים נאמר כי הכנס מתקיים "נוכח כוונת ראש הממשלה להקים מדינה ערבית בחבלי ארצנו הקדושה, תוך החרבת יישובים, גירוש יושביהם, עיכוב התפתחות ובניה של יישובים חדשים ואיום בטחוני על מדינת ישראל".

בכינוס נטלו חלק רבנים מכל גוני הציונות הדתית. בין היתר השתתפו בו הרב חיים דרוקמן ראש ישיבת אור עציון, הרב יעקב שפירא ראש ישיבת 'מרכז הרב' וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, הרב זלמן מלמד ראש ישיבת בית אל, הרב יהושע שפירא ראש ישיבת רמת גן, הרב יעקב מדן ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב יוסף בנו הגדול של מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף ועוד. לדברי המארגנים, הכינוס יתווה דרכי פעולה להתנגדות "תקיפה ביותר", כלשונם, במטרה לסכל את כוונות ראש הממשלה, ויקרא להתנחל בכל חלקי ישראל.

ראשון הנואמים היה הרב יהושע שפירא, שקרא לשרי ש"ס להתנגד להקפאה. "אנחנו אתכם בלב ובנפש בהפצת תורה" אמר שפירא, וקרא "אל תשובו לכסלה כמו שהיה בימי אוסלו". שפירא הוסיף וטען כי ייתכן ששרי ש"ס מסתירים ממנהיג התנועה, הרב עובדיה יוסף, את העובדה שללא הסכמתם ההקפאה לא תעבור, כדי לקבל את הסמכתו לתמיכה או להימנעות בהצבעה. "תגלו אומץ לב. תאמרו את האמת. אנחנו קוראים לכם להתעשת" אמר שפירא.

הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת 'מרכז הרב' בירושלים וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, קרא לנתניהו שלא "לכרוע ברך" בפני האמריקאים. בנאומו השווה הרב שפירא את ראש הממשלה לבנימין בן יעקב, עליו מסופר בתורה שלא כרע ברך בפני עשיו, ולכן נבנה בית המקדש בנחלתו, בבוא העם היהודי לישראל. שפירא הוסיף והסביר כי כמו יעקב אבינו שנפגש עם עשיו שהתכונן קודם למלחמה, ואחר כך הכין את מתנתו, "כך עלינו לבוא אל המשא ומתן עם האמריקאים מתוך עוצמה".

הרב חיים דרוקמן, ח"כ וסגן שר לשעבר מטעם המפד"ל וראש ישיבת אור עציון, קרא אף הוא לנתניהו שלא להיכנע ללחץ האמריקאים בחידוש ההקפאה. "האם זה משא ומתן לשלום? הם תובעים מאיתנו לא לחיות, דרישה להקפאה פירושו של דבר לא לחיות", אמר דרוקמן בנאומו. דרוקמן התלונן על כך שהאמריקאים דורשים הקפאה רק מישראל ולא מהפלסטינים. דרוקמן אף התייחס בנאומו לנושא שתי מדינות לשני עמים, ואמר כי "מצידי שיהיה מאה מדינות למאה עמים, אבל לא בארץ ישראל. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ואין שום כח בעולם שיכול לשנות את זה".

הרב סבתו: הבצורת בגלל גירוש גוש קטיף

הרב שבתי סבתו, אחיו של הרב-הסופר חיים סבתו וראש ישיבת נתיבות יוסף, אמר היום בנאומו כי הבצורת בששת השנים האחרונות נגרמה בגלל הגירוש מגוש קטיף. "גירשו עשרת אלפים יהודים ואחר כך מתפלאים מדוע כבר שש שנים אין גשמים", אמר סבתו. סבתו הוסיף כי ההקפאה תוביל להמשך הבצורת באמרו כי "מי שמקפיא מלמטה מקפיאים לו מלמעלה".

סבתו התייחס אף לסבלם של תושבי יהודה ושומרון בגלל ההקפאה והשווה אותם לילדי העובדים הזרים, "האם תושבי יו"ש טובים פחות מילדי העובדים הזרים?" תהה סבתו, והוסיף כי המחאה על גירוש הילדים גוברת בהרבה על המחאה בממשלה כנגד ההקפאה.

אחרון הדוברים בכנס, הרב אליקים לבנון, רב היישוב אלון מורה, איים כי אם לא יעמוד ראש הממשלה בדיבורו ויחדש את ההקפאה ילמדו אותו הרבנים "פרק בפוליטיקה". "השעה היא שעת פוליטיקה. את ראש הממשלה לא נלמד עוד פרק בפרשת השבוע" אמר הרב לבנון. "אנחנו כרבנים נקרא להצביע למפלגה אחרת ונחבור למפלגה הזאת. ישנה מפלגה גדולה שהעומד בראשה דובר אמת, עומד בדיבורו ולוטש עיניים לכס ראש הממשלה" אמר לבנון כשהוא רומז לשר החוץ אביגדור ליברמן ולמפלגת 'ישראל ביתנו'.

דבריו אלו של הרב לבנון עוררו מהומה בקרב הרבנים. אחד הרבנים שביקש את רשות הדיבור קרא לעבר לבנון "מה קרה לך? נצביע למחללי שבת?". במקום הצעתו של הרב לבנון, הציע אחד הרבנים הנוכחים לציבור הדתי לאומי להתאחד סביב מפלגה אחת.

* עדכון ראשון - 20:15

לפניות לכתבנו -Moti.Levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully