וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: לממן תרופה לקשיש שסובל ממחלה נדירה

אריאל נוי

16.11.2010 / 19:06

בית הדין לעבודה חייב את שירותי בריאות כללית לממן תרופה לאדם בן 74 שסובל ממחלה נדירה עד לקיום דיון בעניינו בוועדת החריגים. פרקליטתו של החולה: "זה הישג משמעותי עבור ציבור החולים"

בית הדין לעבודה בתל אביב החליט היום (שלישי) לחייב את שירותי בריאות כללית לממן תרופה לחולה עד להחלטת ועדת החריגים בעניין. התביעה הוגשה על ידי "קרן דולב לצדק רפואי" באמצעות עורכת הדין אסנת רובוביץ'-ברכש - בשם חולה פנסיונר בן 74 שנזקק לתרופה באופן דחוף בעקבות סכנה להידרדרות במצבו עד לכדי שיתוק וריתוק לכיסא גלגלים. השופט שמואל טננבוים הביע ביקורת נוקבת על התנהלותה של קופת חולים כללית אשר נקטה בסחבת במשך יותר מארבעה חודשים ודחתה על הסף את בקשתו של החולה לכנס ועדת חריגים מטעמה.

התובע חולה במחלה נדירה וקיבל בעבר אישור חריג לתרופה שאינה כלולה בסל התרופות. כאשר הטיפול נכשל, הומלץ לו טיפול חלופי שגם הוא אינו נמצא בסל. האיש חי בדוחק מגמלה ואינו יכול לעמוד במימון עלות התרופה בעצמו. לטענתו, עלות הטיפול החדש נמוכה מהטיפול הקודם שאושר לו. עורכת הדין אסנת רובוביץ'-ברכש מעמותת "קרן דולב לצדק רפואי" מסרה לוואלה! חדשות כי "זהו הישג משמעותי עבור ציבור החולים היות שבהחלטה זו הכיר בית הדין בצורך הדחוף בהצלת חיים וחייב את קופת החולים לאשר טיפול תרופתי לאלתר, עוד בטרם כינוסה של ועדת החריגים. אין ספק שמצב זה יחייב את קופות החולים לפעול במהירות כדי לתת מענה מיידי לחולים וימנע סחבת מיותרת בעניינם".

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה כי "הכללית תכבד את החלטת בית הדין. נציין כי מדובר בטיפול ניסיוני שאינו רשום בעולם ובישראל למחלתו של המטופל. ועדת החריגים תקיים בקרוב דיון בעניינו של המטופל, כפי שהודענו טרם החלטת בית הדין".

עמותת 'קרן דולב לצדק רפואי' מעניקה ייצוג משפטי בחינם לחולים הנאבקים במערכת הבריאות על מנת להשיג את זכותם הבסיסית לטיפול רפואי. בנוסף, מגישה העמותה תביעות עקרוניות, הן באמצעות עתירות לבג"ץ והן באמצעות ייצוג חולים בבתי משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully