וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

48% מההרוגים בתאונות עבודה - בענף הבנייה

אריאל נוי

16.11.2010 / 16:24

לפי נתונים של משרד התמ"ת, במחצית הראשונה של שנת 2010 נהרגו 28 בני אדם במהלך עבודתם. 13 מתוכם הם מענף הבנייה. "יש שיעור גבוה של פועלים בלתי מיומנים וחוסר שימוש בציוד מגן"

מנתונים שאסף המוסד לבטיחות וגיהות מטעם משרד התמ"ת עולה, כי במחצית הראשונה של שנת 2010 נהרגו 28 בני אדם במקום עבודתם. הענף המסוכן ביותר והמועד ביותר לפורענות הוא ענף הבנייה בו נהרגו 13 עובדים - 48% מכלל ההרוגים. לפי הנתונים, תשעה עובדים נהרגו כתוצאה מנפילה מגובה בתקופה שנבדקה, שלושה נהרגו כתוצאה מנפילת עצם, ארבעה עובדים נהרגו כתוצאה מהתמוטטות, ארבעה עובדים נהרגו מכלי רכב, עובד אחד נהרג כתוצאה מלכידה, שני עובדים נהרגו כתוצאה מחנק והרעלה, שלושה עובדים נהרגו כתוצאה מהתפוצצות ושני עובדים נוספים נהרגו מסיבות אחרות.

עופר שמחה, מדריך בטיחות בענף הבנייה של המוסד לבטיחות ולגיהות, אמר כי "יש אחוז גבוה של פועלים בלתי מיומנים. ישנה בעיה בהשקעה של התקני בטיחות לפרקי זמן קצרים. כמו כן יש מצב של אי שימוש בציוד מגן אישי ראוי. כל אלה הם חלק קטן מהסיבות לתאונות".

לדברי שמחה, "מתוך כלל הנתונים אנחנו יודעים שענף הבנייה והבנייה ההנדסית מהווה ענף מוביל בשיעור ההרוגים. כל תאונה, קטנה אפילו, הופכת להיות גדולה בסופו של דבר". הוא הוסיף, כי "ישנם גם סיכונים פיזיקליים לעוסקים בענף הבנייה - למשל בקיץ יש סכנה לחשיפת יתר לקרינת השמש בעת ביצוע עבודות בנייה בחוץ, ללא ביגוד נאות, סכנת-יתר להצטננות כתוצאה מרוחות פרצים בתקופת החורף והגשמים, פגיעה במפרקים ובשלד כתוצאה מעבודה ממושכת בפטישי אוויר, מסורים, מקדחים וכו', פגיעה בשמיעה בגלל עבודה ממושכת עם פטישי אוויר, מקדחים, דיסקים ועוד".

לטענת שמחה, כדי למנוע תאונות קלות וקטלניות יש לעבוד על פי ההנחיות. הוא הסביר, כי "יש להתקין כיאות את משטחי העבודה למניעת התמוטטות ונפילת אדם או חפץ מהם. יש לנעול נעלי בטיחות עם סוליות מיוחדות כנגד החלקה ועוד. לנו יש גם ניידת הדרכה שהיא מערכת מולטימדיה ממוחשבת להדרכה יחידנית, המאפשרת הדרכת עובדים בנושאי בטיחות וגיהות - והכל בתוך ניידת שמגיעה עד אתר העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully