וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: לא חייבים למגן יישובי עוטף עזה

רמי שני

16.11.2010 / 14:44

יישובי עוטף עזה עתרו לבג"ץ בדרישה לחייב את המדינה להציב את מערכת "כיפת ברזל" סמוך ליישובים או למגן אותם. בתשובתה טענה המדינה כי אלו החלטות מבצעיות שמחוץ לסמכות ביהמ"ש

ממשלת ישראל דוחה את דרישת יישובי עוטף עזה להציב את מערכת "כיפת ברזל" באופן מיידי באזור היישובים או לחילופין לפעול להקמת ממ"דים בישובים במרחק של יותר מ- 4.5 קילומטרים מהגבול. כך עולה מתשובת פרקליטות המדינה לעתירה שהוגשה על ידי היישובים.

נציגת הפרקליטות, עורכת הדין אילאיל עמיר, הגישה אתמול (שני) את תגובת המדינה לעתירה, בה נטען כי דינן של דרישות התושבים להידחות ובית המשפט אינו יכול להכריע בסוגיות שהועלו. "מערכת 'כיפת ברזל' הינה אמצעי צבאי והחלטה בדבר פריסתה הינה מבצעית מובהקת. זאת ועוד, מדובר במערכת ניידת, ומטעמים ברורים אין כוונה להתחייב ולפרסם את אופן פריסת המערכת גם לאחר הכרזתה כמבצעית", נכתב בתגובה.

באשר לדרישה החילופית למיגון הבתים כתבה עו"ד עמיר כי מדיניות הממשלה מיושמת על פי החלטה ואין כל עילה לשנות את מדיניות הממשלה. כמו כן, אם יחליט בית המשפט להתערב, הרי זו תהיה התערבות בשיקולים ביטחוניים, וזאת בניגוד להלכה בדבר הריסון המשפטי. "אין כל עילה או הצדקה לחייב את הממשלה לפעול על פי מדיניות מבצעית שנקבעה בשנת 2008, כאשר מאז חלו שינויים מרחיקי לכת במצב הביטחוני באזור הישובים העותרים", נכתב. "לא יעלה על הדעת, שכל מאן דהו יפנה אל בית המשפט וידרוש כי בית המשפט הנכבד יורה לצבא להציב בפתח ביתו חטיבת טנקים להגן עליו מפני איום פוטנציאלי".

בהתייחסה לטענת התושבים, שהממשלה הבטיחה הרחבת הרצועה של היישובים שיזכו למיגון דירות, כתבה עמיר כי קביעת מדיניות אינה הבטחה שלטונית. "מדיניות שלטונית אינה מהווה הבטחה בעלת תוקף משפטי מחייב כלפי תושב ספציפי זה או אחר. התחייבות ממשלתית היא יישום מדיניות".

הנהגת היישובים הגיבה בזעם על התגובה. "אין גבול לחוצפה. תמוה כיצד החלטות ממשלה, מפיו של ראש הממשלה וחברי הממשלה, שאומרות במפורש כי המערכת מיועדת להגן על תושבי עוטף עזה הופכות פתאום לחסרות משמעות, זאת בשעה שאין כל שינוי בהערכת האיום המהותי", נאמר בתגובת ראשי המועצות חוף אשקלון, שדות נגב, שער הנגב, אשכול ושדרות. עוד אומרים ראשי המועצות כי "ניתן היה לקבל עמדה הטוענת שהממשלה משנה את דעתה, או לחילופין האיום על התושבים הוסר ואפילו שאין תקציב. אבל לטעון כי 'לא הבטחנו' זו חוצפה".

  • עוד באותו נושא:
  • עוטף עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully