וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ לשעבר מש"ס: הדחת אמסלם - סתימת פיות

מוטי לוי

16.11.2010 / 13:55

בעקבות השתיקה שגזרו עליהם גורמים בש"ס, ניאות ח"כ לשעבר במפלגה, להגן על הח"כ שצפוי לעבור תהליך של הדחה. "אין להדיח בגלל הבעת עמדות לגיטימיות ואף מחויבות המציאות"

חבר כנסת לשעבר מתנועת ש"ס, הסכים להתייחס היום (שלישי) בעילום שם לעניין מהלך הדחתו של ח"כ הרב חיים אמסלם מתנועת ש"ס. בראיון לוואלה! חדשות קורא חבר הכנסת לשעבר שלא להדיח את איש הציבור הידוע בדעותיו המתונות, ולאפשר ריבוי דעות במפלגה. הוא הוסיף כי "מהלך ההדחה יכול להסביר את האנטגוניזם שחש כלל הציבור כלפי התנועה".

מאז החל יו"ר ש"ס אלי ישי במהלך ההדחה מהתנועה של ח"כ הרב חיים אמסלם, בשבוע שעבר, שומרים כל חברי התנועה ורבניה על דממה תקשורתית. גורם המקורב למפלגה העריך כי בישיבת סיעה שהתקיימה אתמול אחר הצהריים הורה ישי לכל חברי הכנסת של ש"ס שלא להתראיין בנושא לכלי התקשורת, הוראה עליה שומרים לעת עתה חברי הכנסת ואף ישי בעצמו.

גם ח"כ אמסלם נמנע מלהגיב בתקשורת. אמסלם נחת אתמול בארץ אחרי סיבוב לגיוס תרומות בקנדה. עוזריו של אמסלם מסרו כי הוא נמצא בפגישות עם רבנים וכי ככל הנראה יכנס מחר מסיבת עיתונאים בכדי להודיע "הודעה דרמטית", כהגדרתם.

חבר כנסת לשעבר מטעם ש"ס שהסכים להתייחס לנושא בשיחה עם וואלה! חדשות, עשה זאת תוך שהוא מבקש ששמו לא יוזכר. "אני סבור שגם בתנועה כמו ש"ס שנתונה למרות של רבנים יש מקום להבעת דעה ולליבון עמדות ולא צריך לסתום פיות של אנשים" אמר הח"כ לשעבר. "נכון שבסופו של דבר צריכים לעשות את מה שמועצת החכמים אומרת ומה שהרב עובדיה אומר, אבל מכאן ועד להדחה בעקבות הבעת עמדות, שהן ברובן לגיטימיות והן אפילו הכרח המציאות – רחוקה הדרך".

מהלך ההדחה נגד אמסלם החל לאחר שכתבה על אמסלם בעיתון "מעריב" הציגה אותו כבעל דעות מתונות במגוון תחומים. בין היתר, עולה בכתבה כי אמסלם מצדד בלימודי ליב"ה, בלימודים אקדמיים ובשירות בצה"ל. כתבה זו והתבטאויות נוספות של אמסלם בחודשים האחרונים במיוחד בנושא הקלות בגיור הם אלה שהביאו את אלי ישי לפעול להדחתו בשבוע האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully