וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנות מצאה את הסיבה לבצורת: חטאי עם ישראל

מוטי לוי

16.11.2010 / 13:51

הרבנים הראשיים לישראל, יונה מצגר ושלמה עמאר, שלחו מכתב לכלל הרבנים בישראל בו הסבירו כי "יבשה הארץ בעוונותינו הרבים, והדבר אומר דרשני". השניים הורו להוסיף תפילה מיוחדת לבוא הגשמים

אחדות נדירה בתוך הציבור החרדי, בין הרבנות הראשית לישראל ו'העדה החרדית', האנטי-ציונית, סביב התפילות לירידת גשם. בימים האחרונים יצאו הרבנים משני הגופים בקריאה להתפלל על הגשם שטרם פקד את מחוזותינו.

"כלה קיץ וגם רובו של החורף עבר, ועדיין לא נושענו בירידת גשמי ברכה, ומצב המים בארץ ישראל בדוחק ובצער עצום ורב", נאמר במכתב שיצא בימים האחרונים לכלל הרבנים על ידי הרבנות הראשית לישראל. הסיבה לשנת הבצורת לפי המכתב היא חטאי עם ישראל, "יבשה הארץ בעוונותינו הרבים, והדבר אומר דרשני, וחובתנו במצב זה לפשפש ולמשמש במעשינו, ולהתקרב אל השם בכל לבנו, ולהפיל לפניו תחינתנו", נאמר מכתב.

כחלק מהתשובה על החטאים החליטו הרבנים הראשיים על הוספתה של תפילה מיוחדת בתפילות הבוקר, הצהריים והערב, בה נאמר, בין היתר, "עננו בורא עולם במדת הרחמים... תן טל ומטר לברכה על פני האדמה". על המכתב של הרבנות הראשית חתומים הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, יחד עם דיין בית הדין הגדול הרב ציון בוארון.

גם ב'עדה החרדית' יצאו במכתב דומה בתחילת השבוע. במכתב עליו חתום בית הדין השל 'העדה החרדית', מתייחסים הרבנים גם למשמעות המיסטית-קבלית של הגשם, ובמקרה שלנו, של היעדרו. "עדיין לא ירדו גשמים והאדמה צמאה למטר השמים, וגם נמנע על ידי כך טובות רבות הנשפעות על ידי הגשמים וגדול יום הגשמים כידוע מחכמינו", נאמר במודעה שמתפרסמת מטעם העדה. לכן, קובעים הרבנים, כי "עד שיבואו גשמי ברכה יאמרו כל יחיד ויחיד בתפילתם... התפילה לגשמים".

לפניות למוטי לוי: : moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully