וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת: "רה"מ מונע פינוי בתים במזרח י-ם"

פנחס וולף

16.11.2010 / 13:26

ראש עיריית ירושלים הגיע לדיון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת אודות הבנייה הבלתי חוקית במזרח העיר, והציג תוכנית לפתרון הבעיה. הוא מאשים את משרד רה"מ והמשטרה במניעת הפינוי

"במזרח ירושלים חייבים ליווי משטרתי לביצוע צווי הריסה. מי שמונע את הפינוי זה המשטרה ומשרד ראש הממשלה", כך אמר ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ יואל חסון (קדימה) בנושא דו"ח מבקר המדינה בנושא הבנייה הבלתי חוקית ב"גן המלך" שבמזרח ירושלים. במענה לשאלה מדוע העירייה לא שכרה חברה פרטית כדי לבצע את ההרס והפינוי, השיב ברקת כי נבדקה אפשרות לשכור אבטחה פרטית, אולם היועץ המשפטי לממשלה אסר עליו להשתמש בחברה פרטית.

ברקת הציג בוועדה את התוכנית של עיריית ירושלים לפתרון בעיית הבנייה הבלתי חוקית במזרח ירושלים, שבמרכזה בדיקת השטח באמצעות תצלומי אוויר, השגת הסדר עם התושבים ופיתוח כלים למימוש התוכנית. לדבריו, יש לכך תמיכה מישיבת הממשלה, אולם לא מצד היועץ המשפטי לממשלה.

"אני מבקש כבר שנה וחצי כלים חדשניים להתמודד עם העניין", אמר ראש העירייה. "אי קבלת הבקשה מערער את הסתכלות התושבים ברצינות העירייה. היועץ המשפטי של עיריית ירושלים אומר בבתי המשפט אחרת מהמדיניות העירונית. נעשה הכל להתחשב ברצון התושבים. היום יש כתובת רק לזכויות, אין כתובת לחובות. אני בעד לתת זכויות בתנאי שניתן יהיה לקבל גם את הכתובת שלהם לחובות".

לדברי ברקת, בשכונת סילוואן, רק עשרה אחוזים מהתושבים משוייכים למבנה ולכתובת שניתן לגבות מהם ארנונה. המשמעות היא שעיריית ירושלים לא מסוגלת לגבות ארנונה ותשלומים אחרים מ-90% מהתושבים בשכונה, וכך נוצר מצב שיש רק זכויות לתושבים ואין להם חובות. על פי נתוני העירייה, בסילוואן ישנם רק שישה מבנים עם היתר, מתוך 658 מבנים בשכונה. המשמעות היא ש-99% מהמבנים בשכונה מוגדרים כ"לא חוקיים".

יוזמת הדיון, ח"כ מירי רגב (ליכוד) אמרה כי "אני מברכת את מבקר המדינה. הממצאים מדברים בעד עצמם. יש כאן אי שוויון בין הערבים והיהודים. כאחת שמכירה את הדו"חות ואת היכולת של המבקר לתת המלצות חדות וברורות, חסר לי שאין המלצות על בניה בלתי חוקית על שטח ירוק המיועד לשימור. אני מצפה שהמבקר ייתן המלצות כדי לסייע לעיריית ירושלים לשמור על הקרקעות בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully