וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפכה חומצה על מאבטח ונשלחה לשנתיים מאסר

קובי מנדל

16.11.2010 / 13:03

סבטלנה רפופורט מחיפה ביקשה להשליך חומצה על פקיד בביטוח הלאומי. מאבטח שניסה לבלום אותה נפגע בידו והוכר כנכה. ביהמ"ש גזר עליה שנתיים מאסר וחייב אותה לשלם פיצויים למאבטח

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (שלישי) 40 חודשי מאסר, מהם שנתיים בפועל והיתר על תנאי, על סבטלנה רפופורט, בת 47 מחיפה. רפפורט הורשעה בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, לאחר ששפכה חומצה על מאבטח בלשכת התעסוקה. כמו כן היא חויבה לפצותו בסך של 20,000 שקלים.

המקרה אירע בחודש אוקטובר אשתקד, כשרפופורט התייצבה בלשכת התעסוקה בחיפה על מנת לחתום לצורך קבלת דמי אבטלה. היא ניגשה לחדרו של פקיד הלשכה מאחר שסברה כי הוא לא טיפל בה לשביעות רצונה. היא החלה לקלל אותו והוצאה על ידי מאבטח המוסד סובחי סמרייה. הנאשמת פנתה לשירותים סמוכים, שם לבשה על כף ידה כפפת ניילון, הצטיידה בבקבוק המכיל חומצה גופרתית וחזרה לחדרו של הפקיד. היא זרקה את הנוזל שבבקבוק לעבר פניו של הפקיד, אך המאבטח שהיה במקום השתלט עליה והחומצה פגעה בידו, בחולצתו ובמכנסיו. כתוצאה מפגיעת הנוזל בסמרייה, נגרמה לו כוויה מדרגה שנייה באמה הימנית של ידו.

המאבטח אושפז במשך יומיים, והמשיך לקבל טיפולים רפואיים ולא היה מסוגל לעבוד במשך תשעה חודשים נוספים. הוכרה לו 20% נכות והוא הוגבל בפעולות אותן אינו יכול לבצע ביד הפגועה. השופט אילן שיף ציין בגזר הדין כי "לנוכח הפגיעה שנגרמה למאבטח, נראה כי כפסע היה בין פגיעה זו לבין פגיעה נוראית שהייתה נגרמת לפקיד שלעבר פניו יועד הנוזל המסוכן. הנאשמת, שחסה על ידה והלבישה עליה כפפה, לא חסה על פניו של הפקיד ותוצאות מעשיה היו עלולות להיות הרות אסון".

השופט שיף ציין בנוסף כי "מעשיה של הנאשמת חמורים מאוד. היא ניסתה לפגוע בעובד ציבור בנוזל המכיל חומצה גופרתית ופגעה משמעותית במאבטח שמנע בתושייתו נזק כבד. עובדי ציבור זכאים להגנה מערכתית מפני אלו הזועמים עליהם בשל מילוי תפקידיהם". השופט הבהיר כי על אף נסיבותיה האישיות של המתלוננת, שנלקחו בחשבון במתן גזר הדין, האינטרס הציבורי מחייב החמרה משמעותית במקרים שבהם מותקפים עובדי ציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully