וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיסוי על מלגות הסטודנטים יפוצל מחוק ההסדרים

16.11.2010 / 12:25

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני החליטה לפצל את ביטול הפטור על מלגות הניתנות לסטודנטים מחוק ההסדרים. ח"כ פלסנר: "הציניות נחשפה, מברך על ההחלטה"

ביטול הפטור ממסים על המלגות לסטודנטים יפוצל מחוק ההסדרים - כך החליטה ועדת הכספים בהובלת ח"כ משה גפני (יהדות התורה). "אין כל דחיפות לאשר את בקשת רשות המסים לבטל את הפטור ממס על מלגות מחקר לסטודנטים במקרים שונים, עד סוף השנה", הוא אמר בוועדה. "הגשתי הצעת חוק שסטודנטים אשר מקבלים מלגת מחקר, יהיו פטורים ממס. לצערי ממשלת קדימה סירבה לכך וכאשר הממשלה התחלפה, אישרנו בוועדת הכספים את החוק".

החלטת ועדת הכספים הגיעה לאחר מאבק ציבורי שיזמה סיעת קדימה בכנסת. לדברי מ"מ יו"ר הסיעה ואחר מיוזמי המאבק, ח"כ יוחנן פלסנר, "תרבות השקר והציניות של ממשלת נתניהו נחשפה היום במלוא כיעורה. קדימה הצליחה למנוע את המחטף של מיסוי מלגות לסטודנטים ולמנוע גזירה נוספת שביקשה הממשלה להטיל על ציבור הסטודנטים והחוקרים בתואנת שווא של מאבק במרמה. אנו מברכים על פיצול החוק מחוק ההסדרים ונמשיך להיאבק למען מימוש יתר הבטחות הממשלה לציבור הסטודנטים".

יו"ר ועדת החינוך ח"כ אלכס מילר תקף את קדימה ואמר כי "במשך שתי קדנציות ניסיתי להעביר את החוק והם לא תמכו, לא ח"כ יוחנן פלסנר ולא חבריו שצועקים כאן, היו בדיונים על החוק לסייע לסטודנטים. אני כמובן נגד הניצול של החוק למרמה, ואם יש צדק בדברי רשות המסים, אפשר לתקן את החוק למנוע זאת".

ואילו היועצת המשפטית ברשות המסים, מיכל דויטש הסבירה בוועדה כי אין כוונה לשנות את ההסכמות עם המוסדות האקדמאיים לגבי המלגות, אלא במקרים מסוימים שהייתה לגביהם בעיה, "התיקון בא לתקן את החוק לגבי קבוצה ספציפית שהייתה בתחום האפור של החוק. אין מחלוקת שעוזר הוראה שהוא גם סטודנט אשר מקבל שכר על עבודתו, שזה ייחשב כהכנסה".

מקדימה נמסר בתגובה להחלטת ועדת הכספים כי, "מדובר בניצחון חשוב לקדימה ובמכה קשה לניסיונה הציני והבוטה של ממשלת נתניהו למסות לראשונה בתולדות המדינה את מלגות הסטודנטים. בקדימה אשר חשפה את כוונת הממשלה להטלת הגזרה הדגישו כי הצדק יצא לאור וכל ניסיונות הממשלה להחדיר בחוק ההסדרים את ידה לכיסם של הסטודנטים והחוקרים כשל כשלון חרוץ. בקדימה ברכו את יור ו.כספים, הרב משה גפני על הרתמותו לסיכול היוזמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully