וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט דו"ח המבקר: מאוחדת נתבעה ב-500 מיליון ש'

16.11.2010 / 11:16

תביעה ייצוגית בגובה של 500 מיליון שקלים הוגשה נגד קופת חולים מאוחדת לאחר ממצאי מבקר המדינה שחשפו שחיתות בקופה. לפי התביעה, כל אחד ממיליון המבוטחים יקבל 500 שקלים

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה הבוקר (שלישי) תביעה ייצוגית בגובה של 500 מיליון שקל נגד קופת חולים מאוחדת, וזאת בעקבות דו"ח מבקר המדינה אודות השחיתות בקופה. בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד יוחי גבע, נטען כי לאחרונה נדהם התובע, מבוטח בקופה, "לגלות שהקופה נהגה בזילות כלפי חבריה, ברשלנות חמורה, במחדלים אין קץ, תוך התנהגות פגומה מיסודה העולה כדי חשדות בפלילים בחוסר תום לב ובבזבוז ורעבתנות כספים". בשל כך, נתבע פיצוי של 500 שקלים לכל אחד ממיליון מבוטחי הקופה.

בתביעה נטען עוד כי "בשל כל הדברים שפורסמו, איבד התובע אמון בטיפול שהוא מקבל בקופה, נגרמה לו עוגמת נפש, והוא חש שהכספים שהיו מיועדים לרווחתו ולרווחת מיליון המבוטחים האחרים בקופה, נעשה בהם שימוש שלא כדין". עו"ד גבע כתב עוד כי "מרשי מעולם לא היה מסכים להיות חבר בקופה, אשר ראשיה, לרבות ועדת הביקורת שלה, מתנהלים בדרך שאינה כדין, תוך בזבוז משווע של כספים, בניגוד מוחלט לטוהר המידות".

אתמול פרסם מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, דו"ח חמור על התנהלות בכירי קופת חולים מאוחדת בשנים האחרונות בו חשף פעולות בלתי תקינות לשם גיוס ושימור מבוטחים. הקופה נדרשה להחזיר מאות מיליוני שקלים לציבור. המבקר המליץ להקים ועדת חקירה לבדיקת התנהלות מאוחדת וקרא "להחליף את המנהלים הבכירים, הרוקח הראשי וחברי הדריקטריון ולנקות את קופת חולים מאוחדת מן היסוד". בין היתר, חשף המבקר מקרים של חלוקת טובות הנאה בכנסים מקצועיים, שחיתות של הרוקח הראשי ג'ורג' שריקי, אי שיתוף פעולה עם משרד המבקר ושחיתויות רבות ונוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully