וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשק פמיניסטי חדש בחיל החימוש: קרם ידיים

יהושע בריינר

16.11.2010 / 12:20

חיל החימוש גייס כ-150 בנות אשר ישרתו בתפקידי תחזוקה שהיו פתוחים עד כה רק לגברים. לצורך הגיוס, נרכשו מאות יחידות של קרם ידיים ופטישים קלים. בצבא מגדירים זאת כ"מהפכת הגריז הנשי"

הטובים לטיס, הטובות לגריז: חיל החימוש גייס בימים האחרונים כ-150 בנות אשר ישרתו בתפקידי תחזוקה שהיו פתוחים עד כה רק לגברים בהם טיפול בטנקים, תיקון אמצעי לחימה, מכונאות וטכנאות רכב.

הגיוס, שהחל השבוע, התאפשר לאחר עבודת מטה ארוכה בחיל החימוש, במסגרתו הוחלט כי על מנת לגייס את הבנות לשירות במקצועות הללו יהיה צורך להתאים את סביבת העבודה. בין היתר, נרכשו מאות יחידות של קרם לידיים עבור הבנות למניעת התייבשות העור של הבנות כתוצאה מעבודה, נרכשו 700 זוגות כפפות וכן נקנו פטישים קלים לטובת המתגייסות. כמו כן בוצעו התאמות במגורי החימושניקים.

בצה"ל מגדירים את כניסתן של הבנות לתפקידים שהיו מוגדרים כ"גבריים" עד כה כ"מהפכת הגריז הנשי בצבא". "התרומה המשמעותית של גיוס בנות לתפקידים חימושיים תוכיח את עצמה", מאמין ראש ענף הדרכה במפקדת קצין החימוש הראשי סא"ל אלון פל, "התנאים החדשים יאפשרו להן להשתלב במקצועות אלה מבלי שהשונות הפיזיולוגית תהווה מכשול. שילובן של הנשים בחיל תאפשר הפניית כח אדם רב יותר לתפקידי תומכי לחימה ותפקידי לחימה ביחידות הקרביות של צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully