וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

16.11.2010 / 10:28

חושבים לעקור לחתול שלכם את הציפורניים? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, מסביר לכם למה זה כל כך אכזרי ועונה על שאלות נוספות

הצואה של הדוברמן, בן שנתיים, מאוד רכה. אף על פי שאני נותן לו את האוכל הכי יקר והכי טוב זה לא עזר. גם החלפת אוכל לחברה אחרת לא עזרה. הוא גם לפעמים אוכל צואה של כלבים אחרים. מה עושים?

צואה רכה נגרמת עקב העובדה שהמזון לא מעוכל כראוי. המשמעות יכולה לבוא או ממזון באיכות לא מספיק טובה או מערכת עיכול שלא מתפקדת כראוי. אפשרות נפוצה היא אי ספיקת לבלב – הלבלב הוא איבר המפריש אנזימים המסייעים לעיכול ומפרקים את החומר הנעכל לחומרים פשוטים יותר שקל להם להיספג דרך דופן המעי. במידה וזה המצב, יש טיפול של מזון מיוחד ותוספת אנזימים.

קיימות אפשרויות אחרות כמו זיהום של טפילי מעיים – לדוגמא עקב המנהג לאכול צואה של כלבים. דלקת מעיים, דלקת לבלב ועוד. בדיקות שעורכים אצל הווטרינר יכולות לאתר את הבעיה, כמו בדיקת דם כללית, בדיקה לתפקודי לבלב, ובדיקת צואה בה ניתן לזהות טפילים ולהבין עוד לגבי תהליכי העיכול של כלבך. מידע על טפילים מצורף בלינק.

קיימת גם אופציה של הדמיה. הכוונה היא לצילום בטן ללא חומר ניגודי ועם חומר ניגודי כדי לזהות תהליכים שונים במעי. ייתכן שתידרש גם אולטרא-סאונד למקרים של חשד לבעיית לבלב או בעיית מעי או כבד.

סיבות נוספות לצואה רכה, שאינן קשורות דווקא לבעיות לבלב הן בעיה של סטרס (בעיה רגשית), כמויות יתר ,רגישות למרכיבי מזון ועוד. עוד מידע בלינק המצורף.

כלב דוברמן. ShutterStock
בעיות במערכת העיכול?/ShutterStock

יש לנו פקינז. וטרינר אחד אומר לי שאשך תמיר הוא לא כל כך נורא עד גיל מאוחר ואחד אומר לנתח מיד. יש לציין שבד"כ יש בעיות עם הנשימה ולכן אנו פוחדים לנתחו. הוא גם מפונק מאוד והוא בן שלוש. מה אתה מייעץ?

אני לרוב ממליץ להסיר את האשך התמיר יחד עם האשך השני. כלומר, סירוס. כמובן שהרדמה של כלב כזה היא בסיכון גבוה יותר אך מרפאות אשר ערוכות לכך עם רופא מרדים וציוד הרדמה מתאים כמו חמצן ומוניטור א.ק.ג יתנו מענה הולם. אנו לא חוששים מהרדמות מסוג זה ונערכים בהתאם לצורך. חשוב להבין, שהבעיה עם אשך תמיר היא לא רק סיכוי גדול יותר לגידול, אלא גם כל נושא בעיות הפרוסטטה בכלבים אלו. פקינזים הם ממילא פחוסים ועם פתחי אגן צרים – הגדלת פרוסטטה עקב פעילות הורמונאלית עלולה לגרום לקשיים במתן שתן וצואה ובעיות שונות אחרות. אנו נתקלים בכך לא מעט בכלבים אלו. קחו בחשבון שהרדמה בגיל מבוגר היא אף מסוכנת יותר לכן עדיף כעת, כשהוא צעיר יחסית. בהצלחה!

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

יש לנו חתולה שמתעטשת עם נזלת כבר יותר משנה לסירוגין. הייתה בבית חולים וטרינרי פעמיים ולא נמצא דבר. מה עושים?

נזלת כרונית בחתולים יכולה להיות בעיה חוזרת די מתסכלת. לעיתים מדובר בדלקת שגרמה לנזק לעצמות הדקות בחללי האף ועקב כך החתולה עלולה לסבול מהבעיה באופן כרוני. לעיתים טיפול אנטיביוטי בתרופה הקרויה אזניל יכול לעזור מאד –יש שיטה במתן התרופה בצורה של פולסים. לפעמים תוספת של ליזין, חומצה אמינית, עוזרת גם כן. שימוש במכשירי אדים בלילה עשוי לעזור גם הוא במידה ומדובר בריר צמיג אותו ניתן לרכך על ידי שימוש בחומרים מכייחים. אך כמובן כל אלה צריכים להיעשות בייעוץ עם הווטרינר.

רצוי לערוך בדיקות מקיפות של צילומי חזה וגולגולת ולקחת תרבית חיידקים ופטריות מנוזלי האף, בשיטה המכונה BAL (נטילת תרבית מרקמת דרכי הנשימה).

חתולים 11.11.10. טל אנגלנדר
חושבים לעקור לחתול את הציפורניים? חישבו שוב!/טל אנגלנדר

יש לי חתול בן שנה וחצי ואני חושבת להוציא לו את הציפורניים. הוא הורס רהיטים ולא סתם כשהוא מנסה לחדד את הציפורנים אלא הוא הופך את כול הבית למתקן טיפוס בעזרת הציפורניים שלו. השאלה שלי היא האם הניתוח של הוצאת הציפורנים ישפיע עליו לרעה?

קודם כל, האופציה של חיתוך ציפורניים לא טובה. גזירת ציפורניים לא פותרת את הבעיה כי עדין יש ציפורן פעילה והיא גדלה מהר מאד. את אולי התכוונת לניתוח שנעשה בעבר אך הניתוח אכזרי מאד, בניגוד לחוק באופן מפורש (חוק צער בעלי חיים) ולמעשה בניתוח קוטעים פרק אצבע בכל אצבע. מיותר וכואב.

יש לנושא מספר פתרונות לא רעים ואפשר לשמוע על כך עוד מריבי וריני יועצות ההתנהגות לחתולים שלנו באתר, שכתבו וכותבות על כך רבות. חשוב לזכור שההשחזה היא פעולה טבעית של החתול שנועדה גם להסיר שכבות מתות של ציפורן וגם לסמן את הטריטוריה שלו עם הזיעה בכף הרגל. זוהי פעולה התנהגותית נפוצה וחשובה בחתולים.

אפשרות אחת הקיימת היא ריסוס על הרהיטים עם תרסיס פרומון הנקרא FEIWAY ומונע מהחתול את הרצון לסמן עליו עם כפות רגליו –הפרומון דוחה אותו מהגרוד הרגיל שלו. אפשרות שקיימת לציפורניים היא כסוי עם הדבקה מיוחדת שנעשית אצל הוטרינר- יש אפילו צבעים שונים שאפשר לבחור. את הכסוי יש להחליף כל 3-4 חודשים לדעתי מאחר וההדבקה לא מחזיקה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully