וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש קוצר: שנתיים מאסר למשליך הנעל על ביניש

גלעד גרוסמן

16.11.2010 / 9:55

בית המשפט המחוזי בירושלים קיצר את עונשו של פיני כהן, שהורשע בתקיפת נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש לאחר שהשליך לעברה נעל, וגזר עליו שנתיים מאסר במקום שלוש שנגזרו עליו בבית משפט השלום

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (שלישי) שנתיים מאסר על פיני כהן, שהורשע בתקיפת נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, ונידון בבית משפט השלום לשלוש שנות מאסר. התקיפה התרחשה בחודש ינואר השנה. במהלך דיון בבית המשפט העליון קם כהן מהקהל, צעק לעבר ביניש: "מושחתת של פיליפ מרכוס", והשליך לעברה נעל, שפגעה בראשה. כהן סיפר מאוחר יותר שעשה את המעשה מכיוון שחש תסכול רב בשל הליך הגירושין שלו. "עשיתי זאת כי זעקתי לעזרה", אמר בבית המשפט.

הוא נידון ביוני לשלוש שנות מאסר, אולם עירער על גזר הדין לבית המשפט המחוזי. בערעור טען פרקליטו, עו"ד דוד ונטורה, כי העונש שהוטל על כהן חורג מכל פרופורציה בחומרתו, וכי למראית עין בית המשפט "סוגר חשבון" עם מי שפגע בו. הוא התלונן גם על כך שלא ניתן לו לחקור את ביניש כעדה. בעקבות הערעור הודיעה הפרקליטות כי היא מסכימה להקלה בעונש. נציג הפרקליטות, עו"ד יובל קפלינסקי, אמר בדיון כי גם עונש נמוך יותר יהיה "ממושך, כואב, אפקטיבי, מרתיע ומגונן".

בית המשפט המחוזי קבע אמנם שמדובר במעשה חמור, אולם קבע שהעונש חמור ביחס לענישה המקובלת. "המעשה שביצע המערער אכן מופלג בחומרתו", כתבו השופטים מוסיה ארד, יעקב צבן ומשה סובל בפסק הדין. "מדובר באירוע אלימות שכוון נגד נשיאת בית המשפט העליון במהלך דיון בבית משפט. הפגיעה כוונה אל ראש הרשות השופטת שהיא אחת מרשויות השלטון במשטר הדמוקרטי במדינת ישראל. חומרת המעשה נעוצה גם באלימות שבה הוא בוצע וכן בזילות החמורה של בית המשפט".

השופטים הבהירו כי המעשה של כהן הוא חלק מגל אלימות גואה שמחייב "ענישה ממשית, חמורה ומרתיעה", אולם הוסיפו כי גם עונש מאסר בפועל קצר יותר עונה על מטרות הענישה במקרה הזה. השופטים גם התייחסו לכך שבמקרים דומים בעבר הוטל עונש נמוך יותר על הנאשמים.

הקראת פסק הדין התקיימה במעמד צד אחד, ללא נוכחות התביעה. פרקליטו של כהן, עו"ד דוד ונטורה, אמר לאחר הדיון כי ניתן היה לקצר יותר בעונשו של כהן, אולם הוסיף כי "יש כאן אמירה מפורשת שבית משפט השלום הגזים מאוד בענישה שלו. אני חושב שהמחוזי נענה לצעקה שקמה בציבור על כך שהעונש היה מוגזם, והוריד לו שליש".

מה דעתכם? האם העונש המומתק ראוי או שניתן היה לגזור עונש נמוך יותר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully