וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההקפאה: צריך לסרב

ד"ר חיים שיין

16.11.2010 / 7:23

פעם, לפני שנות דור, אברהם אפל ז"ל, מוותיקי הרביזיוניסטים, הזמין אותי לפגישה עם ההבטחה הגדולה דאז לעתידה של מדינת ישראל: פגישה עם בנימין נתניהו, שגריר ישראל באו"ם. איש צעיר שבנחישות, בעוז רוח ובגאווה יהודית עמד על הבמה העוינת ביותר לישראל והדף את השיטנה והבלע. לוחם אמיץ שחשף בכישרון אדיר את מסכת הצביעות מעל פני אומות העולם.

כעבור כמה שנים נכחתי בכינוס של מאות מעשירי היהודים בארה"ב, רובם מתבוללים. ראיתי במו עיניי כיצד בנימין נתניהו, בשאלה רטורית קצרה, הקים אותם באחת מכיסאותיהם וגרם להם לשאוג בקול אדיר "ישראל! ישראל!".

השאלה היתה "היכן היה ליבכם ב?4.7.1976? בחגיגות 200 השנה לארה"ב או עם חיילי צה"ל במטוסים בדרך לאנטבה?". התשובה שלהם הרימה את תקרת האולם המפואר.

כעבור עוד שנים שמעתי את בנימין נתניהו נואם בבית כנסת במנהטן ומאיץ במתפללים לעשות את דרכם במהירות לארץ ישראל. הוא שיכנע אותם כי מלחמת ששת הימים שינתה את מהלכה של ההיסטוריה היהודית - המולדת ההיסטורית שוב בידינו, ועליהם לקחת חלק פעיל במימוש חזון שיבת ציון של ימינו. דמעות נקוו בעיניי למראה מאות הצעירים העומדים על רגליהם ונשבעים "אם אשכחך ירושלים, תשכח ימיני".

מהפך אדיר

עתה נתניהו, כראש ממשלת ישראל, מנסה לשכנע את חברי הקבינט שלו, ובאמצעותם את הציבור בישראל, להמשיך להקפיא את הבנייה בחבלי המולדת ההיסטורית. זהו מהפך אדיר: מראייה ארוכת טווח של ההיסטוריה היהודית אל קוצר ראות של הפוליטיקה.

כל בר דעת בישראל, כמו גם ראשי הממשל האמריקני, מבינים כי משמעותה האמיתית של ההקפאה היא חזרה לגבולות 67', במוקדם או במאוחר, וזאת בלי משא ומתן אמיתי ובלי שהפלסטינים יוותרו על חזון זכות השיבה שלהם.

הנשיא אובמה והילארי קלינטון לא היו מבזבזים שעות רבות כדי לטפל בהתחלות הבנייה ביישובי יהודה ושומרון. הממשל האמריקני לא היה מציע טובות הנאה ביטחוניות ומדיניות רק כדי לעצור ל?90 יום חפירת יסודות של בתים בקרני שומרון.

אבל בהקשר של חבילת ההטבות, יש לציין כי עתידה של מדינת ישראל אינו מותנה בעוד 20 מטוסים או בתמיכה אמריקנית במוסדות בינלאומיים, הסובלים מתסמונת האנטישמיות המתחדשת.

עתידם של העם היהודי ומדינת ישראל מותנה בחזון, באמונה ובכושר העמידה, הנשענים על ההכרה המובהקת כי שבנו הביתה לא על מנת לקבל תכתיבים של פריצים ולא כדי להתקפל בפני אומות העולם. שבנו הביתה כדי לבנות מולדת, לחדש נעורים של עם עתיק, ובעיקר כדי להתחבר למורשת ולהגשים חלום. אותו חלום בדיוק שבנימין נתניהו העלה על סדר יומה של יהדות העולם בשכנוע פנימי עמוק.

חשוב מאוד שראש הממשלה יזכור כי מי שמאמין - לא מפחד, ומי שמפחד - לא מאמין בנצח ישראל, בייעודו של העם היהודי ובקשר ההיסטורי שבין העם לנחלת אבותיו. עם ישראל חזק. הוא מצפה ממנהיגיו לאומץ לב, לאמונה ולביטחון. השלום בוא יבוא. לא מתוך הקפאה, אלא מתוך עוז ובניין. זאב יגור עם כבש באזור שלנו רק כשנפסיק להיות כבשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully