וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעל במגמה מעורבת

ניר צליק

15.11.2010 / 23:29

המסחר בבורסה בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת כאשר מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.1% ואילו הנאסד"ק ירד ב-0.2%. המכירות הקמעונאיות עלו באוקטובר ב-1.2% לעומת החודש הקודם

יום המסחר הראשון של השבוע בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת כשברקע נתוני מקרו חיוביים. דאו ג'ונס הוסיף 0.1% ל-11,202 נקודות, נאסד"ק איבד 0.2% ל-2,514 נקודות ו-S&P 500 החסיר 0.1% ל-1,198 נקודות.

המכירות הקמעוניות בארה"ב עלו באוקטובר ב-1.2%, לעומת החודש שקדם לו, וסימנו על כך שהצריכה בארה"ב מתאוששת. העלייה היתה חדה מתחזיות האנליסטים, אשר צפו כי המכירות יעלו ב-0.7%. בניכוי מכירות הרכב, שנחשבות לתנודתיות יותר, עלו המכירות הקמעוניות ב-0.4% באוקטובר, כצפוי. לעומת אוקטובר שעבר, עלו המכירות ב-6.3% באוקטובר. נתוני המכירות מספטמבר ואוגוסט תוקנו כלפי מעלה.

אירלנד שוקלת לבקש סיוע

במקביל, מדד אמפייר סטייט של הבנק הפדרלי של ניו יורק נפל בנובמבר לרמה של מינוס 11.1 נקודות, לעומת 15.7 נקודות באוקטובר ורשם את רמתו הנמוכה ביות מזה כשנה. קריאה של המדד מתחת לאפס מצביעה על נסיגה בפעילות העסקית באזור ניו יורק, צפון ניו ג'רזי ודרום קונטיקט. כלכלנים צפו כי הירידה במדד תהיה מתונה הרבה יותר, ל-14 נקודות.

אירלנד שוקלת לבקש סיוע עבור הבנקים שלה מקרן החירום של האיחוד האירופי, ולא לבקש סיוע עבור המדינה - כך דיווח היום העיתון "אייריש אידיפנדנט", על פי מקור אנונימי. בכך מבקשת אירלנד להדוף את השמועות שהיא זקוקה לחילוץ בשל הגירעון העמוק בתקציב שלה. בנפרד, העריכו גורמים כי אירלנד תצטרך סיוע של 90 מיליארד יורו עבור צרכי התקציב שלה וחילוץ הבנקים. מקורות באיחוד האירופי אמרו לרויטרס ביומיים האחרונים כי מתנהלות שיחות על חילוץ אפשרי, וכי אירלנד, שתשואות האג"ח שלה - ועימן עלויות המימון -הרקיעו שחקים, לא צפויה להתמודד עם הקשיים ללא סיוע.

הגירעון התקציבי ביוון היה הגדול ביותר מבין מדינות גוש היורו בשנה שעברה, כך עולה מנתונים מתוקנים שפירסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של גוש היורו. הגירעון התקציבי עמד בשנה שעברה בשיעור של 15.4% מהתמ"ג, לעומת ההערכה הקודמת לגירעון של 13.6% מהתמ"ג. הגירעון של יוון ב-2009 היה גבוה מהגירעון שממנו סבלה אירלנד, בשיעור של 14.4% מהתמ"ג. נתוני החוב של יוון תוקנו גם הם כלפי מעלה - ל-126.8% מהתמ"ג. בכך עקפה יוון את איטליה, אשר חובותיה נאמדים ב-116% מהתמ"ג.

בחברות האמריקאיות, הרשת החברתית פייסבוק שווה כיום יותר מענקית המכירות המקוונת אי-ביי, מה שהופך את פייסבוק לחברת האינטרנט השלישית בגודלה בארה"ב וממחיש את החשיבות ההולכת וגדלה של הרשתות החברתיות. מניות פייסבוק נסחרות ביותר מ-16 דולר בסקונד מרקט, בורסת מניות של חברות פרטיות, מה שמקנה לה שווי של כ-41 מיליארד דולר - יותר משווי של 39.3 מיליארד דולר שבו מוערכת אי-ביי (-0.27% , 30.06) בנאסד"ק. שתי חברות האינטרנט היחידות שעוקפות את פייסבוק בשוויין הן אמזון (0.0% , 76.74), ששווייה הוא 74.4 מיליארד דולר, וגוגל (-1.3% , 595.47), בעלת שווי של 192.9 מיליארד דולר. את הנתונים מסקונד מרקט קיבלה בלומברג ממקור המקורב למידע בבורסה, היות שהיא אינה מפרסמת את נתוני המסחר.

עמוד הבית של אפל (apple.com) השתנה היום והכריז לכל מי שנכנס אליו: "מחר הוא רק עוד יום אחד. שלעולם לא תשכחו. היכנסו לאתר מחר כדי לראות הכרזה מרגשת אודות iTunes".

בחברות הישראליות, טבע (0.32% , 18760.0) עשתה צעד לקראת צמיחה בשוק מוצרי מערכת הנשימה. החברה דיווחה ש-Qnaze HFA, תרסיס סטירואידי לאף שפותח לטיפול בנזלת אלרגית עונתית, הראה בניסוי בשלב השלישי והמכריע של הניסויים בבני אדם הקלה משמעותית בהשוואה לתרופת הדמה.

נס טכנולוגיות (0.22% , 4.5) הודיעה על זכייה בחוזה מיקור חוץ לשלוש שנים בלאומי קארד. נס תתפעל את מוקד התמיכה והסיוע של לאומי קארד, הממוקם במטה של לאומי קארד בבני ברק, ומשרת כ-1,800 מעובדי החברה. כמו כן, תספק נס שרותי מרכז תמיכה בעמדות הקצה על מנת לתמוך במערכות המידע של לאומי קארד. היקף העסקה מוערך במספר מיליוני שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully