וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשכונת התקווה בת"א יוצאים למאבק נגד הזרים

איילה חננאל

16.11.2010 / 0:01

תושבי שכונת התקווה בדרום תל אביב קיימו כינוס חירום למאבק בהסתננות העובדים הזרים לשכונות דרום העיר. בכינוס נכחו נציגים מכל השכונות, רבנים ופעילים מרכזיים

תושבי שכונת התקווה בדרום תל אביב יוצאים למאבק: בעקבות הרצח של האריתראית ההרה על ידי בן זוגה ביום שישי, התקיים אמש (שני) בבית דני בשכונה כנס למאבק בהסתננות העובדים הזרים לשכונות דרום העיר ובאלימות המתרבה.

בכנס החירום נכחו נציגים מכל ועדי השכונות בדרום תל אביב יחד וכן רבנים ופעילים מרכזיים מדרום העיר. בכנס התקבלו החלטות על צעדי מחאה אופרטיביים להוצאת המסתננים משכונות הדרום.

מזל, 63, תושבת שכונת קריית שלום אמרה כי, "מאז שהם הגיעו לפה אני מפחדת לצאת מהבית, מפחדת שירצחו אותי כמו שרצחו את אסתר גלילי. הם גונבים ומוכרים סמים לבני הנוער שלנו, תלך בערב ותראה אותם עומדים ברחוב ומנסים למכור סמים גם לילדים קטנים. אבל זה לא רק האפריקאים, בבניין שלי גרות מתחתיי חמש תאילנדיות שכל היום מביאות לשם גברים ערבים, עושות רעש ולכלוך וזורקות את הזבל בכניסה לבניין. כשאני מבקשת מהם להיות בשקט או לשמור על ניקיון הם פשוט צוחקות לי בפרצוף".

"דאגה לאזרחים לפני זרים"

ח"כ מיכאל בן ארי שהשתתף בכנס אמר לקהל כי "אני יודע שיגידו עליכם שאתם גזענים ושונאי זרים. אך גדלתי פה בשכונה ואני יודע איזו אהבת אדם חברות, שכנות וקליטת עליה יש פה. אבל יש פה גם אויב קיומי ואתם בזעקה הפשוטה שלכם, היא שתושיע את עם ישראל. לא חברי הכנסת שמעדיפים להסתובב בכל העולם אך לא לראות ולשמוע את צעקת העם שלהם".

בדבריו ביקר בן ארי גם את ראש הממשלה ואמר שאסור להתעלם מבעיית מהגרי העבודה . בן ארי אמר כי "ראש הממשלה מעדיף לברוח מהבעיה. לא יכול להיות שניתן לשוהים בלתי חוקיים חינוך חינם ותנאים של בתי מלון. אין לי שום דבר נגד העובדים הזרים אך את החוק צריך לכבד, ומי שלא חוקי לא צריך להיות כאן. מדינה מחויבת קודם כל להגן על אזרחיה לפני שהיא דואגת לאחרים".

הכנס מהווה המשך לשורת פעולות בהם נקטו תושבי דרום העיר כנגד קהילת הזרים החיה בקרבם, בין היתר החתימו את וועד הרבנים של ת"א ובני ברק בנוסף למספר מתווכי דירות באזור, על מכתב האוסר על השכרת דירות לזרים וחברי פורום "כיפה אחת" המאחד תחתיו מספר ארגונים יהודים ציוניים, הצהיר כי יתחיל לקדם התיישבות דתית בשכונות דרום העיר ומערך פעולות "להחזרת הצביון היהודי לדרום ת"א".

בערב יום שישי האחרון נרצחה בשכונת התקווה אבבה קיטניאה בת ה-28. בעלה של קיטניאה, אזרח הזר מאריתראה בן 30, הובא במוצאי שבת על ידי חוקרי המשטרה חזרה לביתם שבשכונת התקווה, על מנת לשחזר את מעשה הרצח. החשוד טען בפני השוטרים, כי רצח את אשתו כבר בשעות הבוקר של יום שישי. החשוד נמלט לאחר המעשה ונעצר ברחובות לאחר מצוד משטרתי שארך מספר שעות. הוא הסביר לחוקרי מרחב יפתח כי רצח את אשתו לאחר שחשד כי היא בוגדת בו עם גבר אחר. במשטרה ישקלו האם להעמיד את החשוד לדין באשמת רצח כפול, בהתאם למצב ההריון בו הייתה הנרצחת.

עדכון ראשון: 22:51

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully